Arbetsförmedlare till Södra Västmanland

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingens vision är att göra Sverige rikare genom att få människor och företag att växa.

Ett jobb lägger grunden för människans oberoende, självständighet och frihet. Ett jobb ger kraft och förutsättningar till skapande och växande. Företag och organisationer som har arbetskraft med rätt kompetens kan agera på bättre villkor. Det lägger grunden för tillväxt och välfärd. När människor och företag möts uppstår utveckling och innovation. På så sätt växer människor, företag och samhället. Tillsammans skapar vi ett rikare Sverige. Läs mer om vår organisation och vårt myndighetsuppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se

Till Arbetsförmedlingen Södra Västmanland, som omfattar kommunerna Köping, Arboga, Kungsör, Hallstahammar och Surahammar, söker vi nu nya medarbetare som vill göra skillnad!

Som arbetsförmedlare tar du initiativ till möten med arbetsgivare, skapar goda arbetsgivarrelationer, är aktiv i matchningen mellan arbetsgivarens behov och den arbetssökandes kompetens. I din vardag möter du också arbetssökande som behöver stöd i att få ett arbete och som står längre från arbetsmarknaden. Vid dessa möten identifierar du deras behov och erbjuder dem hjälp och service med målet att få ett arbete. I arbetet ingår att du möter kunder enskilt, i grupp samt i vår kundmottagning. Arbetet kräver att du arbetar proaktivt och tar egna initiativ utifrån givna ramar och regelverk. Att tolka och tillämpa regelverket samt informera om och följa upp arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert sätt är andra viktiga delar av arbetet. I arbetet ingår att dokumentera och arbeta med administration i våra IT-system.

De direktiv du arbetar utifrån i båda rollerna kan snabbt förändras. Det är därför viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar samt att du har struktur och kan prioritera i arbetet. Den miljö du arbetar i är kundintensiv med krav på hög servicenivå och tydlighet i myndighetsuppdraget.

 

Kvalifikationskrav 


• Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Alt. är du eller har varit anställd som arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen och har goda kunskaper om vårt uppdrag samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet, arbete minst på 50 % under sammanlagt två år
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift, samt hög läsförståelse
• Intresse för arbetsmarknadsfrågor
• B-körkort



Kompetenskrav


• God kommunikativ förmåga
• God förmåga att arbeta mål- och resultatorienterat
• God samarbetsförmåga och vana av att arbeta i grupp på ett eller annat sätt.
• God förmåga att analysera, planera och prioritera 
• Interkulturell förståelse
• Kundorienterad
• Stabil och lugn i pressade situationer

 

Vi ser det meriterande om du har:


• erfarenhet av myndighetsutövning
• basutbildning för arbetsförmedlare
• erfarenhet av att arbeta professionellt med bemötande av människor i utsatta situationer
• erfarenhet av samverkan med andra myndigheter eller parter
• erfarenhet och/eller kunskap inom ärendehantering i den offentliga sektorn
• erfarenhet att arbeta med dokumentation och administration

 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper eftersom du kommer möta arbetssökande som befinner sig i en förändringssituation samt ha kontakter med arbetsgivare 

 

Övrigt  

Anställningsformen är tillsvidare på heltid men kan anpassas utifrån arbetsförmåga. Vi tillämpar sex månaders provanställning om du inte redan har en tillsvidareanställning inom arbetsförmedlingen. Tillträde och placeringsort enligt överenskommelse.

Ansökan

Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer Af-2017/0000 4711 senast 2017-01-22. Ansök genom att godkänna villkoren nedan. Besvara ett antal frågor samt bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker denna tjänst.

 

Kontaktpersoner

Erika Der Nederlanden Sektionschef, 010-488 12 03

Hanna Källman ST, 010-488 47 22

Linda Helmer, Seko, 010-488 00 54

Emelie Olsson Rekryterare, 010-488 81 78


Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuellt
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 4 januari 2017

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Uppsala

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Uppsala

22 november 2024

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Gävle

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Gävle

22 november 2024

Arbetsförmedlare till Örebro och Lindesberg

Arbetsförmedlare till Örebro och Lindesberg

22 november 2024

Arbetsförmedlare till Kristianstad och Ystad

Arbetsförmedlare till Kristianstad och Ystad

21 november 2024