Arbetsförmedlare till våra digitala tjänster och personlig service

Arbetsförmedlare till våra digitala tjänster och personlig service

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?




"Ingen dag är den andra lik, jobbet som arbetsförmedlare är givande och utmanande då vi möter arbetssökande på olika platser i livet.

Vi har ett ärofyllt uppdrag där målet är att tillsammans med den arbetssökande ta fram rätt verktyg och förutsättningar för just den enskilda individen att känna sig trygg och bekväm och hitta just sin väg ut till studier eller arbete.”

Tojje, med flerårig erfarenhet från arbeten inom olika myndigheter. Arbetar just nu som arbetsförmedlare på Personligt distansmöte.

"Jag är stolt över mitt yrke! Människorna vi möter får stöttning att skapa de bästa förutsättningarna för sin framtid. Arbetsgivaren ger oss en gedigen introduktion och därefter fortlöpande kompetensinsatser. Bäst är kontakten med arbetssökande och alla stöttande och engagerade kollegor. Det är tryggt och hjälper mig att göra skillnad, på riktigt.”

Petra, har kandidatexamen inom projektledare/verksamhetsutvecklare. Arbetar just nu som arbetsförmedlare på Personligt distansmöte.

Rollen som arbetsförmedlare
Är du bra på att lyssna och prata med människor, ge god service och är intresserad av att stötta andra i att nå sina mål? Är du van att jobba digitalt och effektivt i system? Då är det dig vi söker!

En vanlig dag om arbetsförmedlare innehåller kundkontakt via olika kanaler där du bland annat tillsammans med arbetssökande gör en plan framåt för att kunder ska gå vidare till arbete eller studier. En vanlig dag innefattar även beslutsfattande och administration samt att svara på frågor om det som rör arbetsmarknaden. Till din hjälp kommer du att tillämpa lagar och regler som styr vårt arbete. Dessa regler är i ständig förändring, vilket gör att du behöver ha en god förmåga att sätta dig in i ny information.

Din arbetstid är schemalagd vardagar mellan kl. 08.00-16.30 och våra öppettider är kl. 08-00-16.00.
Se filmen om hur det är att jobba på Arbetsförmedlingen Personligt distansmöte:
https://arbetsformedlingen.varbi.com/center/tool/position/575693/edit/tab:2/Att arbeta på PDM textad - YouTube

Avdelningens uppdrag
Vi på Arbetsförmedlingen arbetar på uppdrag av Regeringen, för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt.

Arbetsförmedlingen Personligt distansmöte finns idag på 17 orter i landet. Genom attraktiva digitala tjänster och personlig service via telefon, chatt, video och mejl ger vi arbetssökande enhetlig, effektiv och kvalificerad service.

Tillsammans arbetar vi utifrån vår värdegrund och har ett respektfullt och positivt bemötande med målet att ge rätt service, i rätt tid och i rätt kanal. Vårt arbete kännetecknas av ständig utveckling i en föränderlig miljö där vi skapar värde som ger kundnöjdhet och resulterar i att vi överträffar våra kunders förväntningar. Hos oss arbetar vi tillsammans i kontorslandskap och kan stötta varandra i arbetet. Möjlighet finns att arbeta en viss del av sin arbetstid på distans.

Tillsammans arbetar vi mot specifika mål med uppföljande dialoger och vårt ledarskap är nära och coachande och uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande.

Grundläggande kvalifikationskrav
- Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Alternativt så har du varit anställd som arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen och har goda kunskaper om vårt uppdrag samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50 procent under sammanlagt två år.
- Mycket goda kunskaper i svenska, det vill säga god förmåga att kommunicera i tal och skrift, samt hög läsförståelse.

Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet från arbete som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen.
- Erfarenhet av myndighetsutövning.
- Goda kunskaper i engelska, arabiska, somaliska, persiska eller tigrinja. 
- Erfarenhet av att arbeta med kundservice i olika kanaler.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

• Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
• Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
• Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde i april 2023.

Placeringsort är Sundsvall.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2023-01-26.

Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet, ett personligt brev, samt intyg om högskoleutbildning om minst 180 hp/120 p och arbetsgivarintyg som styrker minst två års arbetslivserfarenhet. Obs! Dessa intyg ska vara uppladdade till din ansökan senast sista ansökningsdag för att du ska gå vidare i processen.

När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor.

Arbetsförmedlingens rekryteringsprocess utgår från evidensbaserat urval där urvalstester används i rekryteringen.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 10 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 januari 2023
  • Ansök senast: 26 januari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Arbetsförmedlare till Kristianstad och Ystad

Arbetsförmedlare till Kristianstad och Ystad

21 november 2024

Arbetsförmedlare till Helsingborg

Arbetsförmedlare till Helsingborg

21 november 2024

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning

19 november 2024

14 november 2024