Arbetsförmedlingen i Järfälla söker en administratör

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 13 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?

Arbetsförmedlingen Af Järfälla/ Upplands Bro har idag ca 100 medarbetare. Vi söker nu en Administratör med placering i Jakobsberg.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.

Arbetsuppgifter

Administratören har ansvar för att dokumenthantering och ekonomiadministration genomförs på ett korrekt sätt, att meddela ansvarig handläggare eller chef när brister i beslut och underlag uppmärksammas samt initiera kompetensutveckling för att alltid ha uppdaterade kunskaper inom sitt område. I rollen kan det även ingå att vara sekreterare vid möten och beställning av varor/tjänster.

Dokumenthantering: Diarieföring, arkivering, gallring, insortering, scanning, posthantering/ E-post

Ekonomiadministration: Leveranskontroll, fakturahantering, inköp.

Informera/utbilda personal: Kompetensöverföring till andra medarbetare vid behov. Introduktion av nya medarbetare.

Kvalifikationskrav


• Fullgjord gymnasieutbildning. Alternativt att du innehar en anställning som administratör inom myndigheten.
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet där arbetet till största del bestått av liknande administrativa arbetsuppgifter.
• Kunskaper inom dokumenthantering och diariefrågor.
• Goda kunskaper i ekonomiadministration såsom leverans- och fakturakontroll.
• Utbildning eller erfarenhet i registrering.
• Mycket goda kunskaper i MS Office.
• Goda kunskaper i svenska, god förmåga att formulera dig i tal och skrift.
• God läsförståelse i engelska.

Meriterande

Meriterande med arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom myndigheten. Du förväntas vara serviceinriktad och ha god samarbetsförmåga. Du är strukturerad, noggrann, ansvarsfull och har en förmåga att arbeta självständigt. Hög integritet är ett krav. Du är förändringsbenägen samt har ett starkt intresse för administrativt arbete. Kunskaper i förvaltningsrätt är meriterande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt

Anställningen är tillsvidareanställning på heltid men kan anpassas efter arbetsförmåga. Vi tillämpar sex månaders provanställning och tillträde snarast, enligt överenskommelse.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Ansökan
Välkommen med din ansökan, inkommen senast 2017-04-16. Märk den med diarienummer Af-2017/0017 8388. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor elektroniskt. Även screeningtest kan komma att användas. 

Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Kontaktpersoner

Elin Åkerström, Rekryterare 010-488 69 20

Susanne Perander, sektionschef 010-487 31 59                                                                                                                                            

Kalle Bjerlöw, SACO, 010-488 75 83

Seyfi Dogan, ST, 010-486 22 24

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 3 april 2017

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024