OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 13 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?
Arbetsförmedlingen Sala Heby har 38 medarbetare och leds av en arbetsförmedklingschef samt två sektionschefer. Kontoret har två arbetstsällen, ett i Sala och ett i Heby. Vi behöver nu förstärka vårt administrativa team med ytterligare en administratör med intresse för ekonomi.
Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.
Arbetsuppgifter
Administratören har ansvar för att dokumenthantering och ekonomiadministration genomförs på ett korrekt sätt, att meddela ansvarig handläggare eller chef när brister i beslut och underlag uppmärksammas samt initiera kompetensutveckling för att alltid ha uppdaterade kunskaper inom sitt område. I rollen ingår även att vara sekreterare vid möten, beställning av varor/tjänster. Rollen kan komma att förändras i framtiden.
Dokumenthantering: Diarieföring, arkivering, gallring, insortering, scanning.
Ekonomiadministration: Leveranskontroll, fakturahantering.
Informera/utbilda personal: Kompetensöverföring till andra medarbetare vid behov.
Kvalifikationskrav
•Gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning. Alternativt att du innehar en anställning som administratör inom myndigheten.
• Erfarenhet av dokumenthantering och ekonomiadministration enligt ovan inom offentlig förvaltning (stat, kommun och/eller landsting.)
•Mycket goda kunskaper i MS Office.
•Goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka sig i tal och skrift.
Meriterande
• Erfarenhet av att ha arbetat med och/eller utbildning i förvaltningsrätt.
• Erfarenhet av arbete med projektadministration
Du förväntas vara serviceinriktad och ha god samarbetsförmåga. Du är strukturerad, noggrann, ansvarsfull och har en förmåga att arbeta självständigt. Hög integritet är ett krav. Du är förändringsbenägen samt har ett starkt intresse för administrativt arbete. Vi kommer att lägga mycket stor vikt gällande personlig lämplighet.
Övrigt
Anställningen är tillsvidareanställning på heltid men kan anpassas efter arbetsförmåga. Vi tillämpar sex månaders provanställning och tillträde enligt överenskommelse.
Placeringsort Sala
Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.
Ansökan
Välkommen med din ansökan, inkommen senast 2 augusti 2015. Märk den med diarienummer Af- 2015/302910. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor elektroniskt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740