Arbetsförmedlingen söker administratör

Arbetsbeskrivning

Personalavdelningens huvuduppdrag är att bidra till att myndigheten har rätt person på rätt plats vid rätt tidpunkt med rätt kompetens. Personalavdelningen har idag drygt 100 anställda. Avdelningen består av fyra geografiska enheter, en enhet för arbetsgivarfrågor och ett sekretariat. Östra personalområdet med för närvarande 23 anställda ansvarar för stöd till Huvudkontoret, Östra Marknadsområdet samt avdelningar med huvudsaklig verksamhet inom detta geografiska område. Vi söker dig med ett brinnande intresse för administrativt arbete och som vill bidra till en hög administrativ kvalitet på enheten samt bidra till utveckling av administrativa arbetssätt och metoder. Du kommer att rapportera till enhetschefen och vara placerad i Stockholm. Arbetsuppgifter Arbetet innebär att stödja enhetschef, personalhandläggare och personalspecialister vid enheten genom att: . sköta administration inom följande områden, diarieföring, posthantering, arkivhantering, ekonomiadministration och personaladministration på enheten . utgöra administrativt stöd till enhetschef genom stöd i personaladministration, planeringsarbete och i verksamhetsuppföljning, planering och samordning av möten, protokollskrivning etc. . vara en resurs i myndighetens interna styrning och kontroll[ . Stödja personalhandläggare och personalspecialister administrativt med tex utskick, bokning av intervjuer, besvara och fördela inkomna förfrågningar och arbetsuppgifter. . Övrigt administrativt arbete Kravprofil . 3 årigt gymnasium gärna med inriktning ekonomi eller administration eller motsvarande kompetens som förvärvats genom flerårig väl vitsordad erfarenhet av administrativt arbete. Utbildning inom förvaltningsrätt är en merit. . Mer än 5 års erfarenhet av administrativt arbete på statlig myndighet eller i offentlig sektor är ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete på en personalavdelning. . Erfarenhet av arkiv- och/eller diarieföringsfrågor är ett krav . Du har kunskaper i praktisk förvaltningsrätt och kunskaper i arkiv- och diarieföringsfrågor samt kunskaper i enklare ekonomiadministration. Vi söker dig med dokumenterat god datorvana vilket innebär att du behärskar Internet, e-post, diarieföringsprogram samt Office-paketet, du har även erfarenhet av andra administrativa system som ex Palasso. Du är serviceinriktad har god samarbetsförmåga är noggrann och strukturerad. Du är ansvarsfull, har visat förmåga att arbeta självständigt och är förändringsbenägen. Du trivs att arbeta i högt tempo och genomför ditt arbete med god kvalitet. För en jämnare könsfördelning ser vi gärna manliga sökande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt Tillträde: enligt överenskommelse Ansökan Välkommen med din ansökan senast 27 augusti. Du ansöker genom att klicka på knappen ' ansök' nedan. Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev du beskriver varför du söker jobbet. I ansökningsförfarandet ingår att svara på ett antal urvalsfrågor vid registrering av din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 25 augusti 2009
  • Ansök senast: 27 augusti 2009

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024