OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsförmedlingen ska rusta de arbetssökande och medverka till att arbetsgivare får den arbetskraft de behöver. Vår goda service skall bidra till en väl fungerande arbetsmarknad genom en effektiv matchning. Vi ska prioritera dem som befinner sig långt från arbetsmarknaden samt bidra till att stadigvarande öka sysselsättningen på lång sikt. Arbetsförmedlingen är uppdelad i 68 arbetsmarknadsområden och finns på 350 platser i landet, huvudkontoret är beläget i Stockholm. Totalt arbetar ca 9500 personer inom myndigheten. Arbetsförmedlingen i Lidköping ingår i arbetsmarknadsområde Lidköping vilket består av kommunerna Essunga, Götene, Lidköping, Skara och Vara. Inom området så är vi cirka 60 anställda. Arbetet innebär möten och samtal med våra två kundgrupper, arbetsgivare och arbetssökande, identifiera deras behov och utifrån dessa och arbetsmarknadens möjligheter erbjuda lämplig service enligt Arbetsförmedlingens tjänsteutbud. Att aktivt etablera och utveckla kontakter med arbetsgivare och kunna marknadsföra Arbetsförmedlingens tjänster är viktiga inslag i arbetet. Arbetet präglas av kontinuerlig dokumentation och administration i våra systemstöd och ställer krav på att du har förmågan att skapa struktur och göra prioriteringar i ditt arbete. Att tolka och tillämpa regelverket och informera om och följa upp arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert sätt är andra viktiga delar av arbetet. Som arbetsförmedlare arbetar du självständigt, men också i nära samarbete med andra inom och utanför organisationen. Du arbetar efter direktiv som förändras, vilket ställer krav på att du har lätt att anpassa dig till nya omständigheter. Vi söker dig som vill bli en värdefull partner för såväl arbetsgivare som arbetssökande Du har: . tre års arbetslivserfarenhet, varav minst ett års erfarenhet av arbete med människor, där du dagligen mött människor i dialog. . dokumenterat goda kunskaper om arbetsmarknad och samhälle genom utbildning och/eller erfarenhet gärna inriktad mot samhällsvetenskap, beteendevetenskap, kommunikation, ekonomi, statsvetenskap, juridik eller arbetsrätt. Minst motsvarande treårig gymnasial utbildning. Gärna högskoleutbildning med relevant inriktning. . förmåga att själv prioritera och strukturera ditt dagliga arbete. . dokumenterat god erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter samt god datorvana. . god samarbetsförmåga. . förmåga att arbeta mål- och resultatorienterat. Övrigt Anställningsformen är tillsvidare, provanställning om 6 månader tillämpas. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för befattningen. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 28/8 via arbetsformedlingen.se/ledigajobb. Du ansöker genom att klicka på knappen 'ansök' nedan. Fyll i formuläret och besvara frågorna. Bifoga[ditt CV där du beskriver relevant[arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev där du[beskriver varför du söker jobbet. Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740