OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsförmedlingen Skövde har idag ca 80 anställda och omfattar kommunerna Skövde, Hjo, Tibro och Karlsborg. Samtliga tjänster avser placering i Skövde men dagliga resor förekommer. Vi söker dig som vill bidra till att Arbetsförmedlingen blir den självklara samarbetspartnern på arbetsmarknaden och som vill vara en del av organisationen med den största samlade kunskapen om arbetsmarknad, branscher och yrken. Arbetet som arbetsförmedlare är komplext och ställer höga krav. Vi förväntar oss att du med din samlade kompetens kommer att bidra till att nå uppsatta mål och vara en god företrädare för myndigheten. Arbetet innebär möten och samtal med våra två kundgrupper, arbetsgivare och arbetssökande, identifiera deras behov och utifrån dessa och arbetsmarknadens möjligheter erbjuda lämplig service enligt arbetsförmedlingens tjänsteutbud. Att aktivt etablera och utveckla kontakter med arbetsgivare och kunna marknadsföra Arbetsförmedlingens tjänster är viktiga inslag i arbetet. Arbetet präglas av kontinuerlig dokumentation och administration i våra systemstöd och ställer krav på att du har förmågan att skapa struktur och göra prioriteringar i ditt arbete. Att tolka och tillämpa regelverket och informera om och följa upp arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert sätt är andra viktiga delar av arbetet. Som arbetsförmedlare arbetar du självständigt, men också i nära samarbete med andra inom och utanför organisationen. Du arbetar efter direktiv som förändras, vilket ställer krav på att du har lätt att anpassa dig till nya omständigheter.Vi söker dig som vill bli en värdefull partner för såväl arbetsgivare som arbetssökande Du har: - Krav ställs på högskoleexamen om minst 120 poäng eller 180 högskolepoäng. - genom utbildning och/ eller erfarenhet dokumenterat goda kunskaper om arbetsmarknad och samhälle. Utbildningen kan gärna vara inriktad mot[ någon/några av följande ämnesområden: samhällsvetenskap, beteendevetenskap, kommunikation, ekonomi, statsvetenskap, juridik och arbetsrätt, naturvetenskap, teknik eller vad som kan betecknas vara motsvarande inriktning. -förmåga att själv prioritera och strukturera ditt dagliga arbete - mycket god datorvana. - god samarbetsförmåga. - förmåga att arbeta mål- och resultatorienterat. - B-körkort. Meriterande för arbetet är: - dokumenterad arbetslivserfarenhet inom någon av branscherna offentlig verksamhet, handel/service, bygg, industri, transport. - dokumenterad arbetslivserfarenhet inom studie-/yrkesvägledning. - erfarenhet av arbete med människor med olika behov samt fördjupad kunskap om personer med olika funktionshinder som medför en nedsatt arbetsförmåga. - erfarenhet av samverkan med andra parter/ myndigheter - vana vid att arbeta med människor i grupp. Övrigt Anställningsformen är tillsvidare, provanställning om 6 månader tillämpas. Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmåga.Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 29 oktober. Du ansöker genom att klicka på knappen 'ansök' nedan. Fyll i formuläret och besvara frågorna. Bifoga[ditt CV där du beskriver relevant[arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett Personligt brev där du[beskriver varför du söker jobbet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740