Arbetsförmedlingen söker arbetsförmedlare till Arbetsgivarcenter

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till Sveriges utveckling och välstånd genom att vara delaktig i att fler människor har ett arbete att gå till och arbetsgivarna har den kompetens de efterfrågar? Det är en förlust varje dag en människa vill och kan arbeta utan att ha ett jobb att gå till. Inte bara för den enskilda, utan även för den arbetsgivare som har potential att växa om de hittar rätt person. Det har Sverige inte råd med.Läs mer om vår organisation och vårt myndighetsuppdrag på vår hemsida http://www.arbetsformedlingen.se/Om-oss.html

Du får jobba i en miljö där ledningen tydligt pekar ut riktningen och med med­arbet­are som vill vara med och diskutera och påverka. Vi strävar efter en öppen myndig­hets­kultur med chefer som får medarbetarna, som har den största samlade kun­skap­en om arbetsmarknaden, branscher och yrken, att trivas och må bra. Arbetsförmedlingens mål är att vara navet på arbetsmarknaden. Vi är inte där än, men det är det vi strävar mot. Är du rätt person att hjälpa oss att nå dit?

Vi söker arbetsförmedlare till vårt Arbetsgivarcenter som är en länsövergripande verksamhet som startar under augusti månad. I arbetet som arbetsförmedlare tar du initiativ till möten med arbetsgivare, skapar goda arbetsgivarrelationer och är aktiv i matchningen mellan arbetsgivarens behov och den arbetssökandes kompetens. I arbetet ingår att göra arbetsgivarbesök med stort fokus på att matcha sökande mot lediga tjänster. I din vardag möter du också arbetssökande som behöver stöd i att få ett arbete. Den miljö du arbetar i är kundintensiv med krav på hög servicenivå och tydlighet i myndighetsuppdraget.

Arbetsuppgifter:


• arbeta med arbetsgivare i hela Stockholms län
• lösa ut arbetsgivarnas arbetskraftsbrist och kompetensbehov
• tillsätta lediga platser i samarbete med lokala kontor
• samordna branschinriktat arbete
• anordna rekryteringsmässor

Kompetenskrav


• högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Alternativt är du eller har du varit anställd som arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen och har goda kunskaper om vårt uppdrag samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare
• minst 2 års arbetslivserfarenhet

Meriterande:


• Egen erfarenhet av att driva företag eller på annat sätt skaffat kunskap om och förståelse för företagares villkor, fördjupad kunskap om en eller flera branscher.
• Erfarenhet från rekryterings- eller bemanningsföretag liksom säljerfarenhet
• Genomgången basutbildning för arbetsförmedlare
• Erfarenhet av kundservice och försäljning.
• Erfarenhet av kvalificerad uppsökande tjänsteförsäljning gentemot företag och/eller offentlig sektor
• God kännedom av arbetsmarknaden och kontakter med näringslivet utifrån ett lokalt perspektivfördjupad
• branschkunskap i en eller flera branscher

Rollen som arbetsförmedlare ställer krav på att du bl. a är


• Intresserad av arbetsmarknadsfrågor, d.v.s. du håller uppdaterad med vad som händer på arbetsmarknaden, inom politiken, i omvärlden och på den lokala arbetsmarknaden.
• Kundorienterad och inriktad på samarbete, dvs du fokuserar på kunderna och kundernas upplevelse och lägger stor vikt och tid på kundvård och på att bygga långsiktiga relationer
• Proaktiv, självständig och tar ansvar för dina handlingar vilket påverkar verksamhetens resultat
• Flexibel och ser möjligheter i förändringar samtidigt som du har långsiktigt perspektiv med fokus på helheten
• Kommunikativ och lyhörd samt har god förmåga att analysera, planera och prioritera rätt saker i ditt arbete 

Eftersom du kommer att arbeta med att möta arbetsgivare med rekryteringsbehov och arbetssökande som befinner sig i en förändringssituation, lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt:Anställningen är på heltid. Tillträde omgående. Placering: Solna. Vi tillämpar sex månaders provanställning och tillträde enligt överenskommelse. Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Ansökan:Välkommen med din ansökan, ange ref nr Dnr Af-2015/348590 vilken skall vara inkommen senast den 29 juli 2015. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. Vi vill också att du svarar på ett antal frågor i samband med din ansökan. I processen kan screeningtest komma att användas.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 8 juli 2015

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Uppsala

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Uppsala

22 november 2024

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Gävle

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Gävle

22 november 2024

Arbetsförmedlare till Örebro och Lindesberg

Arbetsförmedlare till Örebro och Lindesberg

22 november 2024

Arbetsförmedlare till Kristianstad och Ystad

Arbetsförmedlare till Kristianstad och Ystad

21 november 2024