Arbetsförmedlingen söker ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen ska rusta de arbetssökande och medverka till att arbetsgivare får den arbetskraft de behöver. Vår goda service skall bidra till en väl fungerande arbetsmarknad genom en effektiv matchning. Vi ska prioritera dem som befinner sig långt från arbetsmarknaden samt bidra till att stadigvarande öka sysselsättningen på lång sikt. Arbetsförmedlingen är uppdelad i 68 arbetsmarknadsområden och finns på 350 platser i landet, huvudkontoret är beläget i Stockholm. Totalt arbetar ca 9500 personer inom myndigheten. Avdelningen Stöd och service omfattar ca 225 anställda och består av fyra enheter, Administrativt metodstöd, Lokal- och logistikstöd, Internservice och Resor och telefoni. Avdelningens verksamhet utgör till stor del ett specialiststöd som innebär att utveckla strategier för användning av metoder, uppföljningsarbete och kompetensutveckling inom verksamhetsområdet. Enheten lokal- och logistikstöd består av ett kansli beläget i Stockholm samt två sektioner NO (Nord Ost) och SV (Syd Väst) vars medarbetare är fördelade över ett tiotal orter runt om i Sverige. Enheten är inriktad mot att 'tillhandahålla en funktionell arbetsplats'. Det är ett sätt att samordna, organisera, leverera och sköta de resurser inom enhetens ansvarsområde, som krävs för att arbetsförmedlingens kärnverksamhet skall kunna bedrivas så effektivt och produktivt som möjligt. Enheten styrs av en enhetschef och två sektionschefer och består av 60 medarbetare. Enhetens chef ansvarar även för kansliets ca 15 specialister och ekonomihandläggare. Enheten har nu behov av fler medarbetare till enhetens ekonomi- och administrationsfunktion, som idag består av 5 personer. Vi erbjuder ett ansvarsfullt arbete som innebär: . ekonomiadministration i form av leveranskontroll av leverantörsfakturor och upprättande av kundfakturaunderlag för extern fakturering. I huvudsak avser fakturorna hyror, ombyggnationer och inredning för myndighetens hela lokalbestånd på cirka 400 orter i riket. . interna och externa kontakter med kollegor i sektionerna (kundteam) och leverantörer. . övriga förekommande arbetsuppgifter inom kansliet, diarieföring, arkivhantering, posthantering, inskanning av avtal och fakturor samt enstaka minnesanteckningar vid enhetens möten. Arbetsförmedlingen använder ekonomisystemet Raindance och enheten har även ett IT-baserat beslutsstöd för kontroll och uppföljning förutom föredragningslistor och avtal. Vi söker dig som har ett intresse för administrativt arbete och kan hantera stora flöden. Vi vill att du har treårig gymnasiekompetens med ekonomisk inriktning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har några års erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete, framförallt bör du vara väl förtrogen med fakturahantering och vana av att arbeta i fakturahanteringssystem. Det är en fördel om du har kännedom om den statliga redovisningsplanen och ekonomisystemet Raindance. Arbetet kräver att du är noggrann och strukturerad även då arbetsbelastningen under vissa perioder är hög samt att du är van att arbeta med IT-stöd och Excel. Du bör ha god förmåga att arbeta självständigt och kunna ta initiativ samt vara lyhörd och trivas med nära samarbete med övriga kollegor. Övrigt Anställningsformen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast. Placering i Stockholm tillsammans med övriga medarbetare på enhetens kansli. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för befattningen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 25 februari 2010
  • Ansök senast: 11 mars 2010

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024