OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?
Sektionens uppdrag
Sektionen internservice HK ingår i förvaltningsavdelningen och finns under enheten lokalförsörjning.
I arbetsområdet ansvarar vi för att tillhandahålla intern service kopplat till Arbetsförmedlingens nybyggda huvudkontor i Solna. Operativ säkerhet, fysisk arbetsmiljö, drift och underhåll av lokalerna, leverantörskontakter, posthantering, bud och chaufförsuppdrag är några av arbetsuppgifterna som förekommer.
Arbetsuppgifter
Posthantering.
Intern kontorsservice.
Hantera varumottagning, inkommande och utgående gods.
Möbelhantering, d v s ommöblering, inventering och enklare reparationer, hantera påfyllning av papper i kopieringsrum och skrivare, hantera ljuskällor och armatur i lokalerna, besiktiga och kontrollera våningsplan, utrymningsvägar, samt att ansvara för programmering av personliga och gemensamma skåp.
Ärendehantering i form av beställningar och felanmälningar.
Bemanna servicepunkten enligt schema.
Jour och larmberedskap.
Kunna agera chaufför till direktionsbil.
Vid behov vara behjälplig med övriga arbetsuppgifter inom sektionen.
Kvalifikationskrav
Gymnasieutbildning med teknisk inriktning eller motsvarande, eller kunskaper inhämtade på annat sätt och som vi bedömer likvärdiga.
Minst två års erfarenhet av att ha arbetat med motsvarande arbetsuppgifter.
Erfarenhet och vana av fysisk hantering av möbler vilket bl. a innebär att planera och utföra ommöbleringar inför event/möten, besiktning och enklare reparationer.
Erfarenhet och kunskap om el-säkerhet och teknisk kunskap inom el vilket bl. a innebär att hantera ljuskällor och armatur i lokaler.
B-körkort där prövotiden är avklarad.
God datorvana med bl. a kunskaper i Officepaketet.
Goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Övriga meriter för tjänsten
Erfarenhet av att ge god kundservice både via mail, telefon och direkta möten.
Erfarenhet från säkerhetsområdet.
Erfarenhet från bilkörning i stadsmiljö, (hitta i Sthlm, körvana från Sthlm).
Erfarenhet från inköp och beställningar.
God fysik då arbetet kräver en del tunga lyft och innebär mycket förflyttningar mellan våningsplan.
Personliga egenskaper och förmågor
Vi lägger mycket stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor och söker dig som har en hög servicekänsla och är noggrann.
Du har förmåga att prioritera och lösa akuta driftproblem både självständigt och tillsammans med andra kollegor.
Du bör vidare vara flexibel för att hantera det oförutsägbara och vara lösnings- och resultatorienterad, samt ha intresse för att inhämta kunskaper om ny teknik och omsätta dem i praktisk handling.
Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap.
Medarbetare på Arbetsförmedlingen:
- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med sex månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-10-29 märkt med Af-2021/0079 2901. Bifoga ditt CV och ett kort personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven på arbetslivserfarenhet i din ansökan.
På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder och en strukturerad process för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och vi kommer att ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Detta innebär att det för befattningen krävs svenskt medborgarskap.
Ytterligare upplysningar om befattningens innehåll lämnas av sektionschef:
Ingemar Hermansson, 010-487 61 52
Fackliga företrädare:
Saco - s: Daniel Ventura, 010-486 39 58
ST: Anna Gemling, 010-488 24 67
Seko: Karl-Johan Asplund, 010-486 08 55
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.