Arbetsförmedlingen söker HR-partner till Region Syd/Växjö

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Vi hjälper tusen­tals arbetssökande varje år att hitta ett arbete och lika många arbets­givare att få den kompetens de behöver. Vi har inlett ett viktigt förnyelse­arbete mot en modernare och lärande myndighet. Nu söker vi dig, som tillsammans med våra 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vill vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad.

Du får jobba i en miljö där ledningen tydligt pekar ut riktningen och med med­arbet­are som vill och vara med och diskutera och påverka. Vi strävar efter en öppen myndig­hets­kultur med chefer som får medarbetarna, som har den största samlade kun­skap­en om arbetsmarknaden, branscher och yrken, att trivas och må bra.

Läs mer om vår organisation och vårt myndighetsuppdrag på vår hemsida http://www.arbetsformedlingen.se/Om-oss.html

Personalavdelningen ansvarar för att stödja chefer i myndighetens arbetsmiljöarbete, arbetsgivarfrågor, personal- och chefsförsörjning, kompetensutveckling, administration av löner och har koordinationsuppdraget för jämställdhets- och mångfaldsfrågorna i myndigheten.

Vi söker nu en HR-partner som ska arbeta som nära HR stöd till cheferna på Arbetsförmedlingen, främst inom marknadsområde Småland Blekinge med placering i Växjö, vilket medför resor inom området. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter är

Operativt HR-arbete och stöd till cheferna i hela bredden av HR-frågor såsom rekrytering, tolkning av lagar och avtal, arbetsrätt, lönesättning och lönerevision, arbetsmiljö och hälsa, rehabilitering, stöd i individ- och gruppärenden, kompetensplanering och samverkan. Vårt arbetssätt är konsultativt och agerar såväl proaktivt som behovsstyrt gentemot verksamhetens chefer. I Växjö är vi ett team bestående av 4 HR-partners och vi ingår i HR region Syd tillsammans med 3 andra HR-team.

Kompetenskrav



Högskoleutbildning inom HR området 180 hp (eller 120 p enligt tidigare system) eller utbildning som bedöms likvärdig i sammanhanget



Du ska ha mycket god och aktuell erfarenhet av praktiskt HR-arbete lämpligtvis från personal/HR-avdelning




• God kännedom och erfarenhet av arbete med löne- och avtalsfrågor


• Erfarenhet av ett konsultativt arbetssätt.


• B-körkort

Det är meriterande med goda kunskaper inom följande områden:



Erfarenhet av att driva processer mot en hälsofrämjande arbetsplats.



Erfarenhet av arbete med den statliga arbetsrätten



Erfarenhet av självständigt arbete med rehabiliteringsprocessen



Erfarenhet av att genomföra rekryteringsprocesser, från behov till anställning



Som person är du relationsskapande och har god samarbetsförmåga samt ett konsultativt förhållningssätt. Du är van att ge god service och har ett gott bemötande. Du tar ansvar för din uppgift, är initiativrik och strukturerad. Du har en god administrativ förmåga. Att nå ut med ditt budskap är en förutsättning och det är därför viktigt att du har en god kommunikativ förmåga såväl i tal som i skrift och är resultatorienterad.

Du trivs med att jobba i en ständigt föränderlig miljö, där du hela tiden utmanas i att proaktivt medverka till att utveckla verksamheten och du bidrar på ett positivt sätt till att hitta nya lösningar för hela teamet.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. 

Övrigt
Anställningen är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar sex månaders provanställning om du inte redan innehar en tillsvidareanställning inom myndigheten. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Placeringsort är Växjö med uppdrag inom hela området Småland/Blekinge.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk. 

Ansökan
Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer Af-2017/00156133 vilken ska vara inkommen senast 2017-04-05. Vi tar emot ansökan elektroniskt via vår externa webbplats, klicka på texten "ansök via extern webbplats" nedan. Fyll i formuläret och besvara frågorna. Bifoga ditt CV samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. När du ansöker ingår det att besvara ett antal urvalsfrågor elektroniskt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Vi tillämpar individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 22 mars 2017

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

19 december 2024

Junior HR-konsult

Junior HR-konsult

18 december 2024

18 december 2024

Vikarierande HR-konsult

Vikarierande HR-konsult

18 december 2024