OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsförmedlingen står inför stora utmaningar när det gäller att möta framtidens krav på en modern och ändamålsenlig administration. Vi fortsätter därför att utveckla det interna administrativa arbetet och kommer nu att se över organisation och rutiner kring myndighetens diarieföring. Därför söker vi en Huvudregistrator som ska vara en viktig resurs i denna utveckling och dessutom ha ett övergripande ansvar för diarieföringen[inom myndigheten. Befattningen är placerad[vid Arbetsförmedlingens Huvudkontor i Stockholm. I dina uppgifter ingår bland annat att: - Ta fram riktlinjer och instruktioner inom området[ - Utveckla, samordna och följa upp diarieföringsarbetet inom myndigheten och svara för att det håller hög kvalitet -[Ge stöd och support till myndighetens administratörer och andra som använder myndighetens diarium[ -[Arbeta med systemförvaltningen av myndighetens diarieföringssystem -[Arbeta för att myndigheten - i alla dess delar - har rutiner som gör att allmänhet och massmedia på ett enkelt och rättssäkert sätt kan ta del av allmänna handlingar -[Samordna myndighetens handläggning av justitiekanslerns ärendeförteckning - Vid behov delta i arbetet vid huvudkontorets registratur - Ha mycket kontakter utåt i organisationen Som myndighetens huvudregistrator ska du : -[Ha registratorsutbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Har du dessutom högskoleutbildning inom något av områdena förvaltningsrätt, arkivvetenskap eller dokumenthantering för registratorer är det meriterande -[Ha mycket goda kunskaper i offentlighets- och sekretesslagstiftningen -[Ha arbetat inom statsförvaltningen med diarieföring och dokumenthantering, gärna i en samordnade eller arbetsledande roll -[Vara utpräglat serviceinriktad och ha mycket god samarbetsförmåga - Ha erfarenhet av utvecklingsarbete och kunna driva förändringsprocesser - Vara kvalitetsmedveten och ansvarstagande - Vara en bra organisatör - Kunna uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och på engelska Övrigt: Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för arbetet. Du skall ha intresse för att bygga upp en ny roll och arbete med att utveckla verksamheten. Vid tillräcklig kompetens äger sökande från Arbetsförmedlingens stödverksamhet förtur. Ansökan: Välkommen med din ansökan inkommen senast[1 juli[2009. Du ansöker genom att godkänna PUL-villkoren nedan samt genom att bifoga ett personligt brev där du beskriver vad du vill åstadkomma i arbetet och varför du vill arbeta hos oss samt ett CV med beskrivning av din utbildning och erfarenhet. Betyg/intyg lämnas vid en eventuell intervju.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740