OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?
Vilka är vi
Brinner du för kommunikations- och samarbetslösningar? Gillar du att jobba i en miljö där inte en dag är den andra lik? Toppen! Vi söker en kommunikativ och driven Junior Produktkoordinator som vill hjälpa oss att vidareutveckla Arbetsförmedlingens interna tjänster inom kommunikation och samarbete.
Vi erbjuder stora möjligheter att påverka och skapa nytta för alla våra interna användare.
För att lyckas att bli en modern myndighet med en användarupplevelse i världsklass, kräver vårt förnyelsearbete en kraftig utveckling av våra interna lösningar inom kommunikation och samarbete. Därför kraftsamlar vi och har etablerat en sektion som fokuserar på att skapa en upplevelse i världsklass för Arbetsförmedlingens medarbetare. Vi har höga ambitioner och drivs av användarupplevelse och användardriven agil utveckling.
Hos oss är det bara du som sätter gränser för hur mycket du vill utvecklas. Här kommer du erbjudas bästa förutsättningar och verktyg för att ta din kompetens till högre nivåer. Förutom stöd från dina kollegor får du under din första tid på arbetsplatsen en gedigen introduktion till Arbetsförmedlingen och sektionens produkter.
Välkommen till ditt drömjobb!
Arbetsuppgifter
Som Junior Produktkoordinator kommer du arbeta tätt ihop med en eller flera Produktansvariga kring alla delar av produktlivscykelhanteringen av våra kommunikationslösningar. Ditt uppdrag som Junior Produktkoordinator är att med användarnytta, användarupplevelse och kostnadsmedvetenhet i fokus;
- Självständigt arbeta med en variation av arbetsuppgifter kopplade till utveckling och implementering av nya produkter, eller justeringar av befintliga produkter
- Förstå vilka behov som finns hos användare och intressenter, och hur vi kan förbättra den digitala vardagen på Arbetsförmedlingen på bästa möjliga sätt
- Fånga upp behov till förbättringar och omsätta till förslag för ny- och vidareutveckling, med utgångspunkt från vad som ger mest värde för myndigheten
- Sammanställa kravställning och underlag för bedömning i samband med upphandlingar
- Arbeta med proaktiv kommunikation till våra intressenter
- Hjälpa till med att ta fram information och utbildning för våra användare
- Mäta hur nöjda våra användare är genom analys - och förstå varför
- Göra uppföljningar och användartester av hur våra produkter och plattformar fungerar
Kvalifikationer
- Du har eftergymnasial utbildning inom systemvetenskap, IT, UX / service design eller liknande, alternativt har fått motsvarande kunskaper på annat sätt.
- Du har övergripande kunskap om IT, systemutveckling och agila arbetssätt, och känner till begrepp som kundresor, effektmål, devops, och private cloud.
- Du har mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.
Övriga meriter
- Kunskap eller erfarenhet inom projektledning då du kommer arbeta med att driva olika slags aktiviteter, gärna från en större IT-organisation.
- Intresse för förändringsarbete och digital transformering.
- Eftersom vi arbetar med kommunikations- och samarbetslösningar välkomnar vi tidigare kunskap om intranät, gruppwebbplatser, sök, analys, mötestjänster och samarbetsplattformar
Vem är du
Du får gärna vara ny i yrkeslivet efter att ha avslutat dina studier, eller vara intresserad av att byta yrkesbana mitt i livet. Vi söker dig som trivs med varierande och omväxlande arbetsuppgifter, där inte en dag är den andra lik. Du är intresserad av att skapa digitala kommunikationslösningar, som ger både användar- och verksamhetsnytta. Du har eget driv, är ansvarstagande, ambitiös och initiativtagande. Du tar tag i de problem som uppstår och löser dem på ett organiserat och strukturerat sätt. Du gillar att göra analyser av olika slag och att arbeta fram smarta lösningar till de olika utmaningar du ställs inför.
Du är en kommunikativ och relationsskapande person, då du kommer att ha mycket kontakt med användare och intressenter inom hela myndigheten. Du har god samarbetsförmåga och tycker om att dela med dig av din kunskap till andra, samtidigt som du ser det som en självklarhet att ta del av andras kunskap för att själv utvecklas. Du sätter kunden/ användaren och dess behov främst och tar utgångspunkt i det i ditt arbete. Du tar ägarskap, har en egen drivkraft och trivs bäst i en snabbrörlig och dynamisk miljö.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.
Vårt erbjudande
Anställningen är heltid som visstidsanställning till och med 2022-12-31. Tjänsten är baserad på vårt nybyggda huvudkontor i Solna Strand.
Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-10-19 märkt med Af-2021/0075 8178. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.