OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu Kravställare till Avdelningen Förmedlingsutveckling/Matchningsenheten. Avdelningens uppgift är att stödja den operativa verksamheten inom Arbetsförmedlingen genom att svara för att tjänster, metoder och systemstöd utformas så att de möjliggör en hög kvalitet, rättsäkerhet och effektivitet i förmedlingsverksamheten samt att tydliggöra och informera om de arbetsmarknadspolitiska programmen så att de får avsett genomslag i verksamheten. Arbetsuppgifter Som kravställare arbetar du med verksamhetsnära förvaltning och utveckling. I arbetsuppgifterna ingår bland annat: -[i samarbete med olika beställare/kravställare ansvara för att ta fram och säkerställa uppdragets verksamhetskrav genom att utreda ochspecificera kraven - i samarbete med IT-avdelningen omsätta kraven till systemlösningar som syftar till att underlätta och stödja arbetsförmedlingens dagliga arbete med; AIS, Internettjänsterna och Kundarbetsplatserna, i sina kontakter med arbetsgivare och arbetssökande - införa versionsbyten, i samarbete med IT-avdelningen, utarbeta systemtekniska lösningar samt testa och godkänna nya och förändrade systemlösningar för olika funktioner inom hela AIS, Internettjänsterna och Kundarbetsplatserna - ansvara för att ledningens och verksamhetens krav och behov förs fram - ansvara för prioritering av kraven i kravbeskrivningen - ansvara för utredningsaktiviteter i verksamhetensom identifierats under arbetets gång - ansvara för att analysera och fastställa beroenden till andra projekt, förvaltningsobjekt och pågående aktiviteter - ansvara för att kraven följer framtagnariktlinjer och legala krav - ansvara för att kommunicera och samordna krav till övriga berörda - godkänna krav - säkerställa att utvecklingsprojekt uppfattat kraven rätt - ansvara för att säkerställa och bearbeta kraven under hela projekttiden I det löpande förvaltningsarbetet ingår också: - underhåll i form av analys och felrättning - underhåll av data, värdeförråd, hjälptexter och VIS-information - hantering av förslagsärenden och beställningar av filuttag - underhåll av processer och rutiner inom förvaltningen m.m. Förvaltningen arbetar enligt fastställda modeller för utveckling och förvaltning. Kvalifikationer Du har: -högskoleutbildning, gärna inom systemvetenskap eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt -dokumenterad erfarenhet av förvaltning av IT-stöd alternativt ingående kunskaper i arbetsförmedlaryrket Meriterande är: - erfarenhet från projektarbete - ingående kunskaper om Arbetsförmedlingens uppdrag, verksamhet och mål - goda kunskaper om Arbetsförmedlingens tjänster och metoder - god kännedom om de arbetsmarknadspolitiska programmen och insatserna och är väl förtrogen med beslutsstödet AIS, våra Internettjänster och våra Kundarbetsplatser Du måste ha lätt för att uttrycka dig i framförallt skrift. Du är van vid att snabbt sätta dig in en uppgift, lösa den och leverera ett resultat inom utsatt tid. Du kan strukturera och planera ditt arbete. Vi förutsätter att du kan arbeta såväl självständigt som i grupp.Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Ansökan Välkommen med din ansökan märkt med diarienr Af 2.3 2010/62495 senast den 16 april 2010. Du ansöker genom att gå in på arbetsformedlingen.se/ledigajobb. Fyll i formuläret och besvara frågorna. Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. Betyg/intyg lämnas vid eventuell intervju.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740