OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avdelningen Stöd och service omfattar ca 225 anställda och består av fyra enheter, Administrativt metodstöd, Lokal och logistikstöd, Internservice och Resor och telefoni.Avdelningens verksamhet utgör till stor del ett specialiststöd som innebär att utveckla strategier för användning av metoder, uppföljningsarbete och kompetensutveckling inom verksamhetsområdet. Enheten Lokal- och logistikstöd består av central stab, Sektion NO (Nord Ost) och[ Sektion SV (Syd Väst).Verksamheten har en budgeterad bemanning på 55 personer och styrs av en enhetschef tillika stabschef och två sektionschefer.Enheten är inriktad mot att 'tillhandahålla en funktionell arbetsplats'.Det är ett sätt att samordna, organisera, leverera och sköta de resurser inom enhetens ansvarsområde som krävs för att kärnverksamheten skall kunna bedrivas så effektivt och produktivt som möjligt.En ny roll kopplas till enheten kallad kundsamordnare.Rollen innebär att kunden har en ingång in till alla frågor som rör lokaler dess inredning, teknik samt service och underhåll.Kundsamordnaren kommer att tillhöra Sektionen[NO med placering i[Falun och rapportera direkt till sektionschef. Dina arbetsuppgifter: - Skapa tillgänglighet och enkla, tydliga kontaktvägar för kärnverksamheten för att få del av avdelningens stöd och resurser.- skapa kontaktnät, bygga upp goda relationer med samtliga arbetsplatser inom det geografiska området - Föra dialog med kärnverksamhetens berörda chefer för att fånga dess behov och för att följa upp avdelningens leveranser - Uppbyggnad och utveckling av kundteam tillsammans med specialisterna lokalförsörjare, IT-kundstödjare och andra resurser inom avdelningen på de strategiska orterna - Effektivt och professionellt hantera de förändringsbehov som beställs av kärnverksamheten- Ansvara för övergripande projektledning och samordning, vid till exempel flyttar, inom myndigheten och vid samlokalisering med andra myndigheter - Samordnings- och uppföljningsansvar inom områden såsom inventering av inventarier och anläggningstillgångar Dina kvalifikationer: I rollen som Kundsamordnare krävs att du har utbildning/kunskap och erfarenhet av: - att leda projekt - tolka avtal - hantera ekonomi utfall och budget - arbetsmiljöfrågor - förhandlingsteknik - körkort (ett krav då det blir många resor inom området) Du skall kunna arbeta i projekt både som projektledare och som projektmedlem.Du är flexibel och lyhörd för de olika intressenternas krav och synpunkter samt svara mot ledningens krav på kostnadseffektivitet.Vidare har du ett självständigt arbetssätt.Då arbetet kräver många kontakter förutsätter vi att du har god samarbetsförmåga samt förmåga att skapa goda relationer.Du är en organisatör och planerare samt har ett gediget intresse av att arbeta med stöd och service.Ansök genom att godkänna villkoren nedan och klicka på 'Ansök'.Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för arbetet.Du skall ha intresse för att bygga upp en ny roll och arbete med att utveckla verksamheten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740