OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?
Enheten Rusta Matcha
Avdelningen Digitala tjänster är en del av myndighetens kärnverksamhet och vi ansvarar för Arbetsförmedlingens kundmöten i våra digitala kanaler.
Vi hanterar tusentals kundmöten varje dag och är vägen in till Arbetsförmedlingen för nästan alla våra kunder.
Avdelningen är drivande i arbetet med att utveckla och genomföra myndighetens nya kundstrategi – ”digitalt först” – och genomför nu en satsning på tredje generationens produktstyrning som syftar till att öka värdet i våra kundmöten, effektivisera vår utvecklingsprocess samt införa datadrivna arbetssätt.
På enheten Rusta Matcha söker vi nu en ny Produktansvarig/Product Manager till produkten Videomöte. Vi arbetar nu för att utveckla en mer automatiserad matchningsfunktion och för att möta våra kunder digitalt i olika matchande och rustande tjänster såsom snabbintervjuer och videomöten. På enheten finns idag tre produktkluster: Videomöte, Annonsera i Platsbanken och Sök och intervjua kandidater. Som Produktansvarig/Product Manager samarbetar du tätt med dina Produktansvarigkollegor, din produktägare, mjukvaruarkitekt, utvecklare, testare, UX/interaktionsdesigner, sektionschef m.fl.
Arbetsuppgifter
Som Produktansvarig/Product Manager på Enheten Rusta Matcha kommer du ansvara för utveckling och drift av Videomöte, en tjänst där vi på ett rättssäkert sätt låter våra kunder mötas exempelvis när det gäller intervjuer inför jobb men också i rustande insatser som utförs av arbetsförmedlare eller upphandlade leverantörer.
På enheten arbetar vi med kunden i centrum och eftersom våra digitala tjänster är en del av en helhet är det av stor vikt att du har god förståelse för hur din produkt kan bidra till helheten och hur den påverkas av andra delar av kundens flöde.
I rollen som Produktansvarig/Product Manager har du en strategisk förmåga och jobbar med livscykelhantering för din produkt. Du initierar utveckling och ansvarar för att få din produkt ut till våra användare. Du ansvarar för uppföljning av effekter och mål.
Som Produktansvarig/Product Manager jobbar du agilt och i tvärfunktionella team. Du ingår i enhetschefens ledningsgrupp.
Kvalifikationskrav
- Minst ett års erfarenhet av arbete som produktansvarig/Product Manager
- Erfarenhet att leda team likväl som andra ledare
- Förmåga att analysera kundbehov och bedöma affärs- och verksamhetsnytta
- Högskole- /Universitetsutbildning där du skapat dig förmåga att sortera och analysera stora mängder information, eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
Övriga meriter för tjänsten
- Kunskap om digital tjänsteutveckling
- Mycket hög förmåga att omsätta kundinsikter till digital verksamhet
- Mycket hög förmåga att arbeta resultat och målorienterat
- Mycket hög förmåga till tvärfunktionellt samarbete
- Kommunicera mycket väl på svenska i tal och skrift
Du besitter en hög samarbetsförmåga och är nyfiken i ditt förhållningssätt. Vidare har du en förmåga att lösa alla typer av problem, även de där en väg framåt inte finns definierad. Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:
Medarbetare på Arbetsförmedlingen:
- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten.
Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats och värderar våra medarbetare högt. Just nu arbetar vi främst hemifrån men din stadigvarande placering blir på Arbetsförmedlingens huvudkontor i Solna Strand eller annan överenskommen ort.
Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som jobbar här är här av rätt anledning och vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-05-16 märkt med Af-2021/0035 5418. Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" nedan. Bifoga ditt cv och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt intyg/betyg som styrker kraven i ditt personliga brev.
På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder och en strukturerad process för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma. Vid vissa rekryteringar dyker det upp en testlänk direkt via rekryteringssystemet. Det är dock möjligt att avvakta testning och först läsa utskickad information.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.