OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?
Enheten Informationsförvaltnings uppdrag
Enhetens uppdrag är att styra, samordna, utveckla och följa upp ärende- och dokumenthantering, samt ge förutsättningar för enhetlig, effektiv och rättssäker dokumenthantering och arkivering för hela Arbetsförmedlingen.
Enheten Informationsförvaltning är en del av Rättsavdelningen och består av två sektioner, Informationsservice och Informationsstrategi. Våra medarbetare på enheten är geografiskt spridda över hela landet och vi jobbar tillsammans virtuellt.
Det pågår ett stort förnyelsearbete på Arbetsförmedlingen och vi kommer att leverera våra tjänster på ett annorlunda sätt bl.a. mer digitalt, med nya metoder och nya kanaler. Vi ska stärka vårt samarbete internt och externt, ha en helhetssyn på vårt uppdrag och i större utsträckning utgå från våra kunders behov. Enheten utvecklas därför kontinuerligt och vi arbetar med att förtydliga våra tjänster och processer.
Vi söker dig som har erfarenhet av registratorsarbete, är intresserad av verksamhets- och digital utveckling samt drivs av nyfikenhet och förändringsvilja.
Tycker du att det är viktigt med kvalitet och rättssäkerhet, och vill arbeta med att förse kunder och medborgare med den information de efterfrågar? Vill du arbeta konkret som registrator och samtidigt vidareutveckla våra gemensamma rutiner för hur utlämnanden och sekretessbedömningar ska ske för att säkerställa att rätt information lämnas ut – snabbt! Är du en person som ser möjligheter och nya, smartare arbetssätt i olika situationer? Vill du vara med och ta fram kvalitetssäkrade rutiner för att säkerställa hittbarhet i Diariet oavsett var, när och av vem en handling är diarieförd? Drivs du av att ge service till kunder och medborgare? Då vill vi att du söker tjänsten!
Beskrivning av tjänsten
Som registrator på Arbetsförmedlingen består arbetsuppgifterna bland annat av:
- Hantera inkommande e-post till Arbetsförmedlingens officiella e-postlåda.
- Ärenderegistrering och diarieföring av handlingar.
- Utlämnande av handlingar och stöd till handläggare i myndigheten i hanteringen.
- Delta i utvecklingen av arbetssätt för registratur, utlämnande, kvalitetssäkring, service och bemötande på sektionen Informationsservice.
- Hålla informationer och utbildningar.
- Kvalitetsgranskning och uppföljning av ärendehandläggning.
Kvalifikationer
- Utbildad registrator eller motsvarande kunskap som Arbetsförmedlingen bedömer som likvärdig.
- Arbetat heltid med diarieföring inom offentlig sektor i minst ett år.
- God kännedom om de lagar och förordningar som styr dokumenthanteringen inom offentlig förvaltning.
- Van datoranvändare och goda kunskaper i MS Office som arbetsverktyg.
- Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet av praktiskt arbete med utlämnande av allmän handling.
- Erfarenhet av att utbilda andra inom dokumenthantering och diarieföring.
- Erfarenhet av att arbeta med kollegor på distans.
Vem är du
Vi söker dig som är ansvarstagande, har god förmåga att arbeta strukturerat. Du har hög läsförståelse och lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Som registrator hos oss behöver du vara resultatinriktad och noggrann och ha god förmåga att kommunicera på svenska, i såväl tal som skrift för att vi som myndighet ska kunna tillhandahålla service till våra medborgare snabbt och med god kvalitet.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.
Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:
Medarbetare på Arbetsförmedlingen:
- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare på heltid, med sex månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är på vårt huvudkontor i Solna, Stockholm där din chef också är placerad.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Detta innebär att det för befattningen krävs svenskt medborgarskap.
Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida http://www.arbetsformedlingen.se/om-oss.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-10-15 märkt med Af-2021/0075 5245 . Bifoga CV där du beskriver relevant utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. När du skickar in din ansökan får du besvara ett antal urvalsfrågor.
Observera: Arbetsförmedlingens rekryteringsprocess utgår från evidensbaserat urval där urvalstester kan komma att användas i rekryteringen.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.