Arbetsförmedlingen söker resesäljare

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?

Arbetsförmedlingen söker ett antal visstidsanställda resesäljare och/eller grupp-och konferenssäljare till vår resebyrå.

Arbetsförmedlingens resebyrå, Af Resor, finns i Östersund och är en fullt behörig resebyrå med en verksamhet som omfattar alla delar av produktionen vid en affärsresebyrå. Vi hanterar tjänsteresor för både vår egen myndighet och fyra andra myndigheter samt resor för arbetssökande inom ramen för Arbetsförmedlingens åtgärder.

Arbetsuppgifter

Arbetet som resesäljare omfattar i huvudsak att boka och fakturera resor utifrån kundernas behov. Resesäljaren guidar och bokar om resor som bokas Online. Resesäljaren har ansvar för att säkerställa att resor för arbetssökande sker inom ramen för beslutade åtgärder och skall bidra till att tjänsteresor sker i enlighet med myndighetens riktlinjer. Några resesäljare arbetar som grupp-och konferensbokare och de ansvarar för alla grupp- och konferensresor. Kundkontakten sker främst genom inkommande telefonsamtal, men även via mail och utgående samtal. Vi arbetar företrädesvis med systemen Amadeus, Linkon och Antares.

Som resesäljare på Arbetsförmedlingen

Blir du en värdefull funktion för så väl arbetssökande och kollegor på Arbetsförmedlingen. Bidrar du till att skapa en attraktiv arbetsplats där Arbetsförmedlingens uppdrag och dess betydelse för arbetsmarknad och samhälle står i centrum. Vill du arbeta med att ge kunden service och tycker om att arbeta i en kundintensiv miljö.

Arbetar du tillsammans med arbetskamrater med att utveckla arbetsformer och rutiner.

Du har välgrundade och tydliga värderingar och kan arbeta utifrån Arbetsförmedlingens värdegrund.

Du har:


• Erfarenhet av att arbeta i högt tempo med kunden i fokus
• Genomgången gymnasieutbildning eller motsvarande med godkända betyg.
• Mycket god datorvana med kunskap om MS Office.
• Mycket god förmåga att i tal kommunicera på svenska.
• God förmåga att hantera kundkontakter på engelska.
• Eftersom arbetsbelastningen är beroende av inkommande samtal från kunder, krävs förmåga att arbeta effektivt och med bibehållen kvalitet även under perioder då belastningen är hög.
• Förmåga att arbeta självständigt utifrån riktlinjer och kundens önskemål.
• Aktuell erfarenhet av att boka resor i bokningssystemet Amadeus för arbete som resesäljare.
• Aktuell erfarenhet av att boka konferenser eller av arbete på konferenshotell för arbete som grupp och konferenssäljare.

Meriterande:


• Erfarenhet av tågsystemet Linkon och faktureringssystemet Antares
• Du har jobbat i ett serviceyrke med många kundkontakter.

 

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

 

Varaktighet Allmän visstidsanställning på heltid, tillträde under augusti - oktober t.o.m. 2017-06-30 med möjlighet till förlängning.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.

Arbetstid

Heltid

Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2016-08-15

Intervjuer och urval kommer att ske löpande. Vi tar emot din ansökan elektroniskt, du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan.

Ange diarienummer Af-2016/00149345 på ansökningshandlingarna.

Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. Betyg/intyg lämnas vid en eventuell intervju.

 

 

Kontaktpersoner:

 

Ingela Bredesen (t.o.m. 3/7)

Sektionschef 010-486 17 59

 

Rickard Lundström (4/7 – 22/7)

Travelmanager 010-487 63 17
 

Ola Kereby (8/8 – 14/7)

Enhetschef 010-486 56 04

 

Sara Pettersson

Personalenheten 010-488 77 50

 

Malin Sivertsson

Facklig företrädare ST 010-487 62 99

 

Lena Magnusson

Facklig företrädare SACO 010-487 62 99

 

Marlene Bergqvist

Facklig företrädare SEKO 010-487 81 74

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 22 juni 2016

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


26 november 2024

25 november 2024

25 november 2024