Arbetsförmedlingen söker SEO-specialist till Marknadsenheten

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad.

Arbetsplatsen: Arbetsförmedlingen genomgår ett förnyelsearbete för att bli en modern och effektiv myndighet. I det arbetet ingår bl.a. att erbjuda både arbetssökande och arbetsgivare olika digitala självtjänster. En nyckelroll i (digitala) transformationen spelar Marknadsenheten som just nu håller på att formas inom Arbetsförmedlingens kommunikationsavdelning. Marknadsenheten kommer med hjälp av inbound marketing och advocacy marketing att öka kännedom och användning av våra digitala självservice-tjänster respektive med hjälp av CRM och rätt innehåll att stötta arbetssökandes kundresa från registrering till jobb respektive arbetsgivarens kundresa från intresseanmälan till att hitta kompetens. Det här är också en unik chans för dig som vill vara med från början att bygga upp en Marknadsenhet. Den kommer att ha 9 medarbetare och vi har samtidigt inlett en rekrytering av digitala marknadsförare, produktionsledare, Price Per Click- och CRM-specialister. Placeringsort är Stockholm.

Arbetsuppgifte: Som SEO-specialist ansvarar du för att våra kunder hittar Arbetsförmedlingens mest relevanta innehåll till arbetsgivare och arbetssökande i det organiska sökresultatet på Google, Google Business Places, Google Maps och Bing men även iTunes och Google Play som funkar som distributionskanaler för våra mobila appar, sociala plattformar som YouTube och externa pressrum. Utifrån analys av kundens sök- och surfbeteende, marknadsföringsmål och sökmotorns algoritmer kommer du överens med digitala marknadsförare, strategiska redaktörer och redaktionen om vilket innehåll och sidor som borde komma högt upp i en sökning by default eller i samband med kampanjer.Därefter identifierar och genomför du i samarbete med redaktionen och webbteamet vilka åtgärder som passar bäst, om det nu är sökordstät copy, metainformation, taggning, länkbyggande, bättre informationsstruktur eller undanröjning av tekniska hinder. Tillsammans med UX-designers och Price Per Click-specialisten ansvarar du också för A/B-testning och optimering av landningssidor. Du tar också lead på att föra SEO-kunskap vidare till redaktionen och andra innehållsproducenter.

Kvalifikationer:  Du har minst tre års erfarenhet från en marknads- och kommunikationsavdelning eller byrå av: Sökordsanalys och –strategi för stora webbar, Framtagning av sökmotors optimerad content, främst copy men även rekommendationer till producenter av annat innehåll som pdf, pressmeddelanden, bild och rörligt, Länkbyggande och sökmotorsvänlig sidstruktur, A/B-testning och optimering av landningssidor, Google Analytics. Det är meriterande att du har erfarenhet av: optimering för sök i Bing, YouTube, iTunes, Google Play, Google Business Places, Google Maps och externa pressrum, marknadsföring och försäljning av digitala tjänster gentemot konsumenter och/eller företag

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper: Du har kund- och resultatfokus. Du gillar både att analysera data och att vara kreativ – alltid med ett öga för detaljer. Du kan hålla i flera produktioner samtidigt och är bra på att jobba ihop med andra. Du är inte heller rädd för att lära dig nytt, bygga upp en verksamhet från scratch och ta upp utmaningar för att vi i samverkan ska kunna lösa dessa.

Vårt erbjudande: Vi erbjuder dig en arbetsplats som är utvecklande, utmanande och som ger dig chansen att vara med och bidra till att Sveriges alla arbetsförmedlare stödjer arbetsmarknaden snabbt och effektivt. Våra värdeord är: Vision, Professionell, Inspirerande och Förtroendeingivande och vår strävan är att Arbetsförmedlingen som arbetsplats ska vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning och omfattar heltidstjänstgöring. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Arbetsförmedlingen har tagit ställning till rekryteringskanaler och önskar därför inte kontakt med mediesäljare eller rekryteringsföretag gällande förslag på rekryteringslösningar.

Ansökan: Klicka på knappen ansök nedan, bifoga personligt brev och cv. Tjänsten har diarienummer Af-2018/0030 4032. Sista ansökningsdag är den 2018-07-10

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 19 juni 2018

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


21 november 2024

Marketing Manager

Marketing Manager

20 november 2024

Marketing Manager

15 november 2024