OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter möten och samtal med våra två kundgrupper, arbetsgivare och arbetssökande, identifiera deras behov och utifrån dessa och arbetsmarknadens möjligheter erbjuda lämplig service enligt arbetsförmedlingens tjänsteutbud.Arbetet präglas av kontinuerlig dokumentation och administration i våra systemstöd och ställer krav på att du har förmågan att skapa struktur och göra prioriteringar i ditt arbete.Att tolka och tillämpa regelverket och informera om och följa upp arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert sätt är andra viktiga delar av arbetet.Som SIUS-konsulent arbetar du självständigt, men också i nära samarbete med andra inom och utanför organisationen. I arbetsuppgifterna ingår följande: Skapa goda relationer med arbetssökande och arbetsgivare, göra en grundlig sökandeanalys, skapa nya arbetstillfällen genom att kontakta företag, via personligt besök genomföra en arbetsanalys/arbetskravsanalys, matcha arbetskravsanalys med arbetssökandes förutsättningar för arbete, coacha arbetssökande i processen att finna, få och behålla ett arbete, ge stöd till den arbetssökande och arbetsgivare genom att delta i introduktionen på arbetsplatsen, genomföra regelbundna uppföljningar i syfte att säkerställa att personer får behålla anställningen. Du kommer att vara Arbetsförmedlingens ansikte utåt då du har mycket arbetsgivarkontakter.Du arbetar efter direktiv som förändras, vilket ställer krav på att du har lätt att anpassa dig till nya omständigheter.Kvalifikationer -genom utbildning och/ eller erfarenhet dokumenterat goda kunskaper om arbetsmarknad och samhälle.Utbildningen kan gärna vara inriktad mot någon/några av följande ämnesområden: samhällsvetenskap, beteendevetenskap, kommunikation, ekonomi, statsvetenskap, juridik och arbetsrätt, naturvetenskap, teknik eller vad som kan betecknas vara motsvarande inriktning.Krav ställs på högskoleexamen om minst 120 poäng eller 180 högskolepoäng.-förmåga att själv prioritera och strukturera ditt dagliga arbete -god datorvana -god samarbetsförmåga -förmåga att arbeta mål- och resultatorienterat -intresse av att arbeta med arbetssökande med funktionsnedsättning -förmåga att skapa och bibehålla relationer -god pedagogisk förmåga och en coachande attityd -förmåga att skapa arbetsmöjligheter för arbetssökande med funktionsnedsättning hos en arbetsgivare.Övrigt Placering kommer att ske på ett av följande kontor: Haninge, Huddinge, Nacka eller Nynäshamn.Anställningsformen är tillsvidare, provanställning om 6 månader tillämpas.Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.Vi erbjuder goda anställningsvillkor t.ex. flextid, bra semesteravtal och friskvård.Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmåga. Du ansöker genom att klicka på ansök nedan.När du ansöker ingår att besvara ett antal urvalsfrågor elektroniskt.Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.Vi kommer senare i processen att begära in en kopia på ditt examensbevis.För dig som har utländsk examen är det viktigt att din utbildning är validerad och ditt examensbevis översatt till svenska eller engelska.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740