OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?
Om enheten
Arbetsförmedlingens kommunikationsavdelning är inne i en intensiv utvecklingsfas.
Nu söker vi två innehållsproducenter som vill vara med på den resan. Som innehållsproducent kommer du att vara placerad på enheten Nyhetsdesk och mediacenter där det idag är 17 anställda. Du arbetar teambaserat i kommunikationsuppdrag med kollegor på enheten, avdelningen och i övriga verksamheten.
Arbetsuppgifter
Vi söker engagerade och idérika innehållsproducenter som självständigt kan producera innehåll från idé till publicerad slutprodukt för både interna och externa kanaler. Arbetsuppgifterna omfattar:
- Nyhetsvärdering, målgruppsanpassning och kanalval
- Textproduktion och textbearbetning
- Fotografering och bildbearbetning
- Produktion och publicering av innehåll i flera av Arbetsförmedlingens digitala kanaler som interna- och externa webbplatsen, Facebook, Instagram, LinkedIn och Twitter.
Utöver detta arbetar du i nära samarbete med interna och externa partners gällande kommunikationsinsatser. Vidare använder du dig av tidigare erfarenhet från arbete med kommunikationsplaner i komplexa organisationer.
Kvalifikationer
- Universitet- eller högskoleutbildning om 180hp/120p inom kommunikation, journalistik, medievetenskap eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
- Minst tre års aktuell erfarenhet av innehållsproduktion i en mix av interna och externa kanaler.
- Van att arbeta i team
- Du uttrycker dig mycket väl på svenska i tal och skrift.
Allmänna krav
Att ha förmågan att sätta enskilda kommunikationsinsatser i en större kontext är avgörande för uppdragets framgång. Som person är du kreativ, hjälpsam och prestigelös med känsla för både detaljer och helhet. Du är bra på att se sammanhang, sätter dig snabbt in i komplicerade frågor som du har förmåga att förenkla och sätta i ett sammanhang. Du arbetar lika bra självständigt som i grupp och kommer gärna med nya idéer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Utöver dessa kvalifikationer och egenskaper har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier:
Medarbetare på Arbetsförmedlingen:
- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Vårt erbjudande
Tjänsten är på heltid och tidsbegränsad t.o.m. 2021-12-31. Placering är på huvudkontoret i Solna. Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang och alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag www.arbetsformedlingen.se.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-03-05 märkt med Af-2021/0014 0424. Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" nedan. Bifoga ditt cv och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen. På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.