Arbetsförmedlingen söker upphandlare,

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen ska rusta de arbetssökande och medverka till att arbetsgivare får den arbetskraft de behöver.Vår goda service skall bidra till en väl fungerande arbetsmarknad genom en effektiv matchning.Vi ska prioritera dem som befinner sig långt från arbetsmarknaden samt bidra till att stadigvarande öka sysselsättningen på lång sikt.Arbetsförmedlingen är uppdelad i 68 arbetsmarknadsområden och finns på 350 platser i landet, huvudkontoret är beläget i Stockholm.Totalt arbetar ca 9500 personer inom myndigheten. Arbetsförmedlingens upphandlare svarar för myndighetens upphandling av varor och tjänster för den egna verksamheten, samt tjänster för arbetssökande, främst kompletterande aktörer och arbetsmarknadsutbildning.Upphandlarna tillhör organisatoriskt upphandlingenheten på ekonomiavdelningen eller den nybildade avdelningen för kompletterande aktörer.Arbetsförmedlingen har idag 22 upphandlare som är geografiskt placerade i Östersund, Stockholm, Göteborg och Malmö.Dina arbetsuppgifter .Svara för myndighetens upphandling utifrån beställningfrån budgetansvariga chefer..Ansvara för leveranskontroll av upphandlade varor och tjänster..Förhandla med leverantörer i frågor som gäller bl.a. tolkning, förändring, förlängning och uppsägning av avtal..Bevaka löptiden för myndighetens avtal som grundar sig på upphandling och vid behov initiera en förlängning av avtalet eller en ny upphandling. Dina kvalifikationer[ Du ska ha högskoleutbildning, som är inriktad mot juridik eller ekonomi, samt erfarenhet av och/eller utbildning i offentlig upphandling eller bedömd likvärdig kompetens införskaffad på annat sätt.Du kan analysera behov, planera och självständigt göra upphandlingar utifrån uppdragsbeskrivningar.Du har därför förmåga att snabbt sätta dig in i uppdragsgivarens behov och identifiera vilka utvärderingskriterier som är centrala och optimala i varje uppdrag.Detta innebär också att du har övergripande kännedom kring logistik samt företags-/ branschkunskap inom olika produkt- och tjänsteområden.Du måste kunna prioritera, fatta beslut och ta ansvar för fattade beslut.Dina färdigheter Dina personliga egenskaper har stor betydelse och vi söker dig som är flexibel, tar egna initiativ och har förmåga att skapa goda relationer.Du kan arbeta självständigt och ta stort eget ansvar.Du är analytisk och strukturerad i ditt arbetssätt och kan informera, både muntligt och skriftligt, på ett pedagogiskt sätt.Personlig lämplighet är viktig. Övrigt Tillsvidareanställning, heltid, med Stockholm som placeringsort.Tillträde enligt överenskommelse. Du ansöker genom att klicka på knappen 'ansök' nedan.[Bifoga CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev där du[beskriver varför du söker jobbet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 20 augusti 2009
  • Ansök senast: 10 september 2009

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


31 oktober 2023

27 oktober 2023

Legal Counsel - Enercon

Legal Counsel - Enercon

27 oktober 2023

26 oktober 2023