Arbetsförmedlingens IT-avd söker medarb Helpdesk

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen ska rusta de arbetssökande och medverka till att arbetsgivare får den arbetskraft de behöver.Vår goda service skall bidra till en väl fungerande arbetsmarknad genom en effektiv matchning.Vi ska prioritera dem som befinner sig långt från arbetsmarknaden samt bidra till att stadigvarande öka sysselsättningen på lång sikt.Arbetsförmedlingen är uppdelad i 68 arbetsmarknadsområden och finns på 350 platser i landet, huvudkontoret är beläget i Stockholm.Totalt arbetar ca 9500 personer inom myndigheten.Arbetsförmedlingens IT-avdelning ska på uppdrag tillhandahålla kvalificerade produkter och tjänster inom IT-området, med rätt kvalitet så att dessa ger ett effektivt stöd i Arbetsförmedlingens verksamhet.Tjänster som erbjuds av IT-avdelningen är all typ av hårdvara, systemutveckling, kommunikation och helpdesk.I det rikstäckande nätverket finns idag drygt 12000 PC, därutöver personliga- och nätanslutna skrivare.Vi arbetar i Windowsmiljö.På avdelningen utvecklas idag system för verksamheten inom arbetsförmedlingen.Inom Arbetsförmedlingens IT-avdelning arbetar drygt 200 personer. Till Helpdesk i Skövde och Östersund söker vi nu medarbetare för mjuk- och hårdvarusupport. Arbetsuppgifter Du ingår i[ett helpdeskteam och svarar per telefon/mail gentemot IT-avdelningens slutanvändare; arbetsförmedlare, arbetsgivare och arbetssökande.Våra öppentider är mellan 07:00 och 18:00 vardagar, detta innebär att dina arbetstider kommer att variera under veckorna.I vår first-line kommer dina arbetsuppgifter bl a att bestå av att ta emot och registrera problemrapporter i ärendehanteringssystemet ARS samt lösa problemställningar enligt beslutad arbetsrutin.Kvalifikationer Du som söker bör ha någon form av IT utbildning på gymnasie-, eller högskolenivå.Vi ser även gärna att du har en praktisk bakgrund inom IT eller teknikområdet.Önskvärt[är att du har erfarenhet från arbete med first- eller secondline support. Vi söker dig som är flexibel, social, stresstålig och som har god samarbetsförmåga och som tycker om att arbeta i team.Du har ett stort intresse för IT och god allmän datakunskap.Du skall vara en serviceinriktad problemlösare, god lyssnare, samt tycka det är roligt med kundkontakter.Viktigt är att Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.Meriterande är om du har god kännedom om Arbetsförmedlingen och tidigare har arbetat med system baserade på Remedy plattformen.Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.Övrigt Varaktighet: Tillsvidare.Antal platser 4, varav 2 i Skövde och 2 i Östersund.Heltid. Ansökan Du är välkommen med din ansökan senast[22 sept 2009.Du ansöker genom att följa länken nedan, fylla i formuläret och bifoga CV och personligt brev.Ange[i din ansöka[vilken ort du söker till.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 16 september 2009
  • Ansök senast: 22 september 2009

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024