Arbetsförmedlingens Servicedesk söker nya kollegor i Östersund

Arbetsförmedlingens Servicedesk söker nya kollegor i Östersund

Arbetsbeskrivning

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Enheten IT Infrastruktur och sektionen Servicedesk Östersund

Det bästa med att jobba inom enheten är att vi medarbetare ges, genom självledarskapet, stor möjlighet att vara med och påverka enhetens utveckling.

Vi får arbeta med den nyaste tekniken och de modernaste, agila metoderna. Vi respekterar och lyfter varandra och lär oss genom att prova oss fram.

På Servicedesk har vi möjligheten att jobba i direkt kontakt med kunden/användaren och sen använda den kunskapen vi får till att förbättra våra IT-lösningar i ett nära samarbete med resten av IT-avdelningen.

Vi jobbar med att förstå kunden/användarens behov och tillgodose det, för oss är det viktigt att hela tiden jobba med förbättringar och att vi levererar hög kvalité i det vi gör.

Beskrivning
Vi på Servicedesk finns på tre orter, Härnösand, Östersund och Skövde och är idag cirka 50 medarbetare. Vi arbetar tätt i team över orterna och söker idag nya medarbetare till IT-avdelningen på Arbetsförmedlingen i Östersund som kan bidra framåt på vår resa.

Du kommer i din roll primärt supportera våra interna användare (alla anställda på Arbetsförmedlingen) och/eller våra externa kunder (arbetssökande, arbetsgivare och externa aktörer) via telefon och mejl. Du kommer också ges tid och utrymme till att lyfta och driva förbättringar och skapa långsiktigt värde för våra användare och kunder.

Vi arbetar idag mellan 7.20–16.40 och har därmed tre olika skift som vi schemaläggs på utifrån verksamhetens behov.

Placeringsort: Östersund



Kvalifikationer
- Avslutad godkänd gymnasieutbildning.
- Arbetslivserfarenhet inom teknisk PC-support via telefon i första och/eller andra linje det senaste året eller arbetslivserfarenhet med Arbetsförmedlingens interna system (som AIS och BÄR) det senaste året.
- Du behöver ha goda kunskaper i det svenska och engelska språket i tal och skrift.

Meriterande:

- Erfarenhet av att arbeta i ServiceNow.
- Erfarenhet av att arbeta i ACE Interact
- Vana av att ge support via telefon inom ramen för ITIL

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Flexibilitet, positivt bemötande, serviceförmåga och genuint intresse av att hjälpa andra är egenskaper vi efterfrågar.



Vårt erbjudande
Anställningsformen är 2 tillsvidareanställningar på heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort är Östersund.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2020-04-29 märkt med Af-2021/0031 1346. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder och en strukturerad process för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 april 2021
  • Ansök senast: 29 april 2021

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024