Arbetsförmedlingens Servicedesk söker nya kollegor i Skövde

Arbetsförmedlingens Servicedesk söker nya kollegor i Skövde

Arbetsbeskrivning

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Enheten IT Infrastruktur och sektionen Servicedesk Skövde

Det bästa med att jobba inom enheten är att vi medarbetare ges, genom självledarskapet, stor möjlighet att vara med och påverka enhetens utveckling.

Vi får arbeta med den nyaste tekniken och de modernaste, agila metoderna. Vi respekterar och lyfter varandra och lär oss genom att prova oss fram.

På Servicedesk har vi möjligheten att jobba i direkt kontakt med kunden/användaren och sen använda den kunskapen vi får till att förbättra våra IT-lösningar i ett nära samarbete med resten av IT-avdelningen.

Vi jobbar med att förstå kunden/användarens behov och tillgodose det, för oss är det viktigt att hela tiden jobba med förbättringar och att vi levererar hög kvalité i det vi gör.

Beskrivning

Vi på Servicedesk finns på tre orter, Härnösand, Östersund och Skövde och är idag cirka 50 medarbetare. Vi arbetar tätt i team över orterna och söker idag nya medarbetare till IT-avdelningen på Arbetsförmedlingen i Skövde som kan bidra framåt på vår resa.

Du kommer i din roll primärt supportera våra interna användare (alla anställda på arbetsförmedlingen) och/eller våra externa kunder (arbetssökande, arbetsgivare och externa aktörer) via telefon och mejl. Du kommer också ges tid och utrymme till att lyfta och driva förbättringar och skapa långsiktigt värde för våra användare och kunder.

Vi arbetar idag mellan 7.20–16.40 och har därmed tre olika skift som vi schemaläggs på utifrån verksamhetens behov.

Placeringsort: Skövde



Vi söker dig som har följande kvalifikationer:

- Avslutad godkänd gymnasieutbildning
- Har arbetslivserfarenhet inom teknisk PC support via telefon i första och/eller andra linje det senaste året och gärna erfarenhet av ServiceNow.
- Du behöver ha goda kunskaper i det svenska och engelska språket i tal och skrift.



Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet som tillexempel



- Flexibilitet, positivt bemötande, Serviceförmåga att hjälpa andra,



Övrigt

Tjänsterna är två tillsvidareanställningar (6 månaders provanställning) med placering i Skövde. Tillträde snarast, enligt överenskommelse. 

Ansökan

Välkommen med din ansökan märkt med diarienr: Af-2021/0014 5955 senast den 05/03-2021. Ansök elektroniskt via vårt rekryteringssystem, där du även får svara på några urvalsfrågor elektroniskt. Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder och en strukturerad process för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan. 

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024