OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsförmedlingen Kundtjänst finns på fem orter i Sverige; Arvidsjaur, Karlskoga, Luleå, Sollefteå och Söderhamn. Totalt har vi cirka 280 medarbetare. Arbetsförmedlingen Kundtjänst är en operativ enhet under marknadsområde Öst. Målet för verksamheten är att ge en bra service till arbetsgivare och arbetssökande. Till Arbetsförmedlingen Kundtjänst i Sollefteå söker vi nu en driven och engagerad chef som är redo att anta utmaningen att utveckla arbetet vid på en strategisk nivå genom att vara kund- och resultatfokuserad. Förutom chefen består kontoret av cirka 70 arbetsförmedlare och fyra sektionschefer. Kundtjänsterna över hela landet ger snabb och kvalificerad förmedlingsservice via telefon, e-post och Internet till arbetssökande, arbetsgivare och allmänheten. Dina viktigaste arbetsuppgifter är att tillsammans med sektionscheferna leda verksamheten och medarbetarna så att förutsättningar skapas för att vi ska klara vårt uppdrag, nå våra mål samt skapa ett gott och utvecklande arbetsklimat. Du bör vara en god förebild och bidra till ett positivt samarbetsklimat. Arbetsuppgifter[ . Du ska skapa förutsättningar för rättssäker, enhetlig och effektiv förmedlingsverksamhet vid Arbetsförmedlingen. . Du ska säkerhetsställa att relevant verksamhets- och kompetensutveckling bedrivs och följs upp. . Du ska tillsammans med berörda chefer säkerhetsställa ett fungerande samspel med övriga delar av Arbetsförmedlingen. . Du ska ansvara för genomförandet av utvecklingsarbete inom Kundtjänst. . Du har ansvar för budget och budgetplanering samt övergripande personal- och arbetsmiljöansvar. . Du ansvarar för den operativa/strategiska verksamheten på Kundtjänst lokalt samt på nationell nivå tillsammans med ledningsgruppen på Kundtjänst. . Du leder sektionscheferna och rapporterar till chefen för Kundtjänst. Kvalifikationer . Du bör ha högskoleutbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. . Du ska ha ett genuint intresse för och dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla människor och du är tydlig i ditt ledarskap. . Som person är du trygg i dig själv, har stark integritet och god självkännedom. . Du ska ha strategisk och pedagogisk förmåga samt intresse för utvecklingsarbete. . Du ska trivas i en föränderlig miljö . Du ska ha förmåga att omsätta vårt uppdrag till tydliga prioriteringar och mycket goda resultat i den dagliga verksamheten. . Du har lätt för att samverka och är tydlig i din kommunikation även när det gäller känsliga och svåra frågor. . Du ska kunna bidra till att utveckla kontoret och hela Kundtjänst på strategisk nivå. . Det är meriterande med erfarenhet från arbete med service och kundtjänstverksamhet inom privat eller offentlig sektor. . Det är meriterande med erfarenhet av arbetsmarknads- och samhällsfrågor.[[ Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för uppdraget. Varaktighet : Tillsvidareanställning. Tillträde snarast. Förtroendearbetstid[ Ansökan: Välkommen med din ansökan märkt med dnr: Af 2.3-2009/21317[ inkommen senast[ 3 mars 2009. Vi tar emot ansökan elektroniskt via vår externa webbplats (arbetsformedlingen.se/ledigajobb) eller via länken nedan. Bifoga CV och personligt brev i ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740