Arbetsgivarkoordinator

Arbetsgivarkoordinator

Arbetsbeskrivning

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga? Titta gärna in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se

Inom utbildningsförvaltningen erbjuder vi invånarna pedagogisk omsorg, förskola, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning av hög kvalitet. Som anställd inom verksamheten får du möjlighet att arbeta och utvecklas i en stimulerande miljö med livslångt lärande som målsättning. Om det är en inställning som passar dig, är du välkommen att söka!

Tjänsten är placerad på Jobbcentrum. Här utvecklar vi individers styrkor och bidrar till att minska utanförskap och arbetslöshet genom att stötta och vägleda människor mot arbetsprövning, studier eller arbete. Här kan du läsa mer om oss på vår Facebook-sida https://www.facebook.com/jobbcentrumenkoping/

ARBETSUPPGIFTER
Som arbetsgivarkoordinator är din primära arbetsuppgift att tillsammans med vårt arbetsgivarteam bereda möjlighet för Jobbcentrums deltagare att komma ut på studiebesök, praktikplats eller anställning. Du arbetar nära Jobbcentrums coacher och ingår i olika team med dina kollegor. Tillsammans arbetar ni för att nå verksamhetens uppsatta mål. En viktig del av arbetet är samverkan och förmåga att bygga nätverk med både kommunala och privata arbetsgivare inom Enköpings kommun.

Du skapar både nya kontakter samt vårdar befintliga och i tjänsten förväntas att du regelbundet besöker och kontaktar olika arbetsgivare. Du kommer att ansvara för kartläggning av praktikplatser och möjlighet till anpassade arbetsplatser för Jobbcentrums målgrupper. I rollen ska du också vara ett stöd till arbetsgivaren inför och under placering. I tjänsten ingår även dokumentation och uppföljning i våra olika system för verksamheten.
Rollen som arbetsgivarkoordinator innebär även att utveckla Jobbcentrums aktivitetsutbud, hålla rekryteringsträffar, samla arbetsgivare till dialogforum, anordna prova-på tillfällen och bistå när vi har öppna workshops för deltagare.

Det ligger även i din arbetsuppgift att bidra till att sprida kunskap om Jobbcentrums arbete och främja deltagares möjlighet att nå arbete eller studier. Du ska även identifiera och delta i olika nätverksgrupper och forum som kan vara relevanta för tjänsten.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som arbetsgivarkoordinator ska du ha en eftergymnasial eller akademisk utbildning som är relevant för tjänsten, eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Vi vill att du har erfarenhet av att arbeta med arbetsmarknadsfrågor eller liknande arbetsuppgifter. En god kännedom om den lokala arbetsmarknaden är meriterande för tjänsten. Du har god förmåga att etablera nya relationer och bibehålla dem.
För att passa som medarbetare hos oss vill vi att du har stor respekt för varje människas olikheter och individuella behov.

Du som söker behöver ha stor drivkraft och vilja att engagera. Du räds inte utmaningar och har en vilja att göra skillnad för andra. Du är initiativrik och nyfiken och sätter gärna igång aktiviteter och når resultat. Du har en god förmåga att samarbeta med andra, är flexibel och gillar en variation i dina arbetsuppgifter. Du är van att arbeta självständigt, planera och administrera ditt egna och teamets arbete samt följa upp resultat. Du som söker har tidigare erfarenhet av dokumentation och kan utrycka dig väl i både tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Urval och intervjuer kan ske under ansökningsperioden så varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter och vilka rättigheter du har kan du läsa mer på enkoping.se/personuppgifter.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mona Siösteen
0171-62 54 03
Per Hoffman
0171-62 50 04
Bitr rektor Ulrika Beijer
0171-625556
Ombud Lärarnas riksförbund Per Hoffman
0171-62 50 04
Ombud Lärarförbundet Yrje Artinger

Rektor Ewa Berthagen
0171-625550
Ombud Skolledarförbundet Christian Eklöv Hagman
0171-625553
Biträdande rektor Louise Öhman
0171-625340
Bitr. rektor Evamari Holmgren-Stenlöf
0171-625551
Kommunombud LR Per Hoffman
0171-625004

Sammanfattning

Besöksadress

Korsängsgatan 12 74580 Enköping
None

Postadress

None
Enköping, 74580

Liknande jobb


Arbetsmarknadskonsulent till KRAMI

Arbetsmarknadskonsulent till KRAMI

18 december 2024

18 december 2024

Allakando läxhjälp Norsborg, privatlärare, Uni: Historia

18 december 2024