OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsgivarverket söker Arkivarie/Huvudregistrator med inriktning mot informationssäkerhets- och sekretessfrågor
Har du ett par års erfarenhet av arbete som arkivarie/registrator och söker en möjlighet att självständigt få hålla ihop en mindre myndighets informationshantering, arkivvård och diarieföring? Har du dessutom kunskap inom informationssäkerhet och sekretessfrågor? Då kan det här vara arbetet för dig!
Om enheten
Som arkivarie/huvudregistrator är du placerad i staben och rapporterar direkt till stabschefen som även är din närmaste personalansvariga chef. Staben ansvarar för den övergripande samordningen av myndighetens administrativa verksamhet och här jobbar du tillsammans med kompetenta kollegor som ansvarar för verksjuridik, säkerhet, intern verksamhetsutveckling, ekonomi, IT, HR, lokaler, reception och intern service.
Dina arbetsuppgifter
I denna roll ansvarar du för Arbetsgivarverkets arkiv och registratur. Du förvaltar och utvecklar självständigt processer och rutiner för arkivering och diarieföring. Det löpande arbetet med registrering av inkomna handlingar är en liten del av tjänsten och delas med andra medarbetare. Arbetsgivarverket registrerar ca 1000 ärenden per år i diarieföringssystemet . Du arbetar för att det ska vara lätt att göra rätt för dina kollegor som du löpande stödjer, utbildar och ger råd till i arkiv- och diarieföringsfrågor samt i användning av diariesystemet.
Som myndighetens enda arkivarie är du Arbetsgivarverkets kontakt i dialog med Riksarkivet. Du tillämpar Riksarkivets gallringsföreskrifter, utreder gallring och inventerar informationsflöden och stödjer så långt det är möjligt ett effektivt arbetssätt genom digital informationshantering. När det gäller informationssäkerhet och sekretess gör du bedömningar bl a av vilka handlingar som kan lämnas ut och vad som ska sekretessbeläggas. Som systemförvaltare för vårt nya diarieföringssystem W3D3, som införs till sommaren, är du vår beställare och kravställare gentemot leverantören i ett löpande utvecklingsarbete.
Beroende på intresse och erfarenhet har du stora möjligheter att själv utforma och utveckla tjänsten som har en viktig och central roll på myndigheten. Du får stort eget ansvar men har nära samverkan med kompetenta kollegor i ett öppet och trivsamt klimat.
Dina kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har
• Minst 2 års erfarenhet av arbete som arkivarieoch/eller registrator inom offentlig förvaltning
• Högskoleutbildning med minst 60 poäng i Arkivvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• God kunskap gällande lagstiftning inom offentlig verksamhet inklusive goda kunskaper om offentlighets- och sekretesslagen
• Erfarenhet av verksamhetsbaserad/processorienterad arkivredovisning
• Goda IT-kunskaper och intresse för moderna tekniska lösningar
• Erfarenhet av systemförvaltning av diarieföringssystem
Det är meriterande om du har
• Erfarenhet av arbete med och kunskaper i regelverket kring informationssäkerhet
• Goda kunskaper inom personuppgiftsbehandling/GDPR
• Erfarenhet av arbete med digital arkivering
• Erfarenhet av arbete med W3D3
Som person är du resultatinriktad och tycker om att självständigt planera och driva ditt arbete framåt men också att jobba tillsammans med andra. Du har god kommunikativ förmåga i tal och skrift och trivs med att stödja dina kollegor inom ditt expertområde. Vi tror också att du är nytänkande och utvecklingsinriktad och vill ligga i framkant inom ditt område och att du bidrar med ditt perspektiv där det är relevant. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med tillträde så snart som möjligt. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Vi tillämpar förtroendearbetstid och har möjlighet att, om verksamheten tillåter, arbeta på distans upp till två dagar per vecka. Innan beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras. I denna rekrytering kan tester komma att användas.
Arbetsgivarverkets värdegrund utgår från att medarbetarna är professionella och engagerade. Vi tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter. Arbetsgivarverket finns på Mäster Samuelsgatan 60 i Stockholm. Läs mer om Arbetsgivarverket och vårt uppdrag här.
Är du intresserad?
I denna rekrytering samarbetar Arbetsgivarverket med Adecco. Har du frågor och vill veta mer om uppdraget, kontakta verksamhetsjuristen Patrik Havermann via patrik.havermann@arbetsgivarverket.se eller 08-700 13 70.
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Anette Eriksson via anette.eriksson@adecco.se eller 018-65 33 06.
Välkommen att registrera din ansökan i Adeccos rekryteringsverktyg senast den 26 april 2023. Vänligen bifoga CV och personligt brev.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av uppdraget men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Arbetsgivarverket är en arbetsgivarorganisation för statliga arbetsgivare och en förvaltningsmyndighet. Medlemmar är cirka 250 myndigheter, affärsverk och andra arbetsgivare med anknytning till det statliga området. Tillsammans med medlemmarna utvecklar och samordnar Arbetsgivarverket den statliga arbetsgivarpolitiken och tecknar kollektivavtal för cirka 285 000 anställda.
Sökord:
Arkivarie, Registrator, informationssäkerhet, sekretess, dokumenthantering, arkiv, registratur, diarieföring, Arbetsgivarverket, Adecco
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147