OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en samhällsintresserad kommunikatör och en skicklig webbutvecklare som vill jobba både operativt och strategiskt med Arbetsgivarverkets digitala kommunikation? Då är det kanske dig vi söker.
Om enheten
Arbetsgivarverkets enhet för kommunikation och intressebevakning består av fem kommunikatörer och sex utredare. Med medlemsfokus, planerad kommunikation och proaktiv intressebevakning bidrar vi till att Arbetsgivarverkets mål att stödja och samordna den statliga arbetsgivarpolitiken uppnås. Kommunikatörerna arbetar brett och mångsidigt men har olika inriktningar mot exempelvis webb/intranät, sociala medier, film och podd, grafisk formgivning och employer branding. Enhetens utredare producerar bland annat rapporter och analyser för våra olika målgrupper. Enhetschef är kommunikationschefen som arbetsleder kommunikatörerna, utredarna arbetsleds av en gruppchef.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en webbredaktör med hög kompetens och erfarenhet av webbutveckling som vill vara med och utveckla vår nya externa webb och ett nytt intranät. Senare i år utvecklar vi också vår webb för att profilera statliga jobb. Tillsammans med dina kollegor och vår webbpartner kommer du därför redan från start både att få stödja och ansvara för webbutveckling i flera spännande utvecklingsprojekt.
Du kommer som webbredaktör och kommunikatör att bli delaktig i en verksamhet där målet är att tillsammans med Arbetsgivarverkets medlemmar utveckla och samordna den statliga arbetsgivarpolitiken. I detta arbete är målgruppsanpassad kommunikation, lagen tillgänglighet till digital offentlig service och dataskyddsförordningen viktiga aspekter och framgångsfaktorer. Du kommer också att ge råd och stöd i olika kommunikationsfrågor till Arbetsgivarverkets medarbetare. Förutom att driva arbetet med digital kommunikation framåt tar du också fram innehåll till våra digitala kanaler. Andra arbetsuppgifter kan vara att sammanställa och skicka ut nyhetsbrev och inbjudningar, korrekturläsa och språkgranska, stötta i samband med möten och seminarier, fotografera och enklare grafisk formgivning.
Dina kvalifikationer och personliga egenskaper
Du har akademisk examen från universitet eller högskola inom medie- och kommunikationsvetenskap alternativt journalistik eller motsvarande och har jobbat med webbpublicering och textproduktion på webb/intranät i minst två år för en och samma arbetsgivare.
Utöver detta behöver du ha god kunskap och konkret erfarenhet av målgruppsanpassad webbutveckling både av extern webbplats och för intranät. Du har också mycket god kunskap om Optimizely/EPiServer eller andra liknande publiceringsverktyg samt erfarenhet av att praktiskt tillgängliggöra webbsidor och andra digitala produkter.
Självklart har du också god språklig förmåga och ha lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Du kan ta till dig komplex information och göra den begriplig för olika målgrupper då klarspråk och tillgänglig kommunikation är en självklarhet för dig. Kompetensmässigt ser du både till helheten och de viktiga detaljerna.
Som person har du lätt för att samarbeta, är serviceinriktad och öppen för att hjälpa till där du behövs. Vi ser också positivt på dig som har en utpräglad pedagogisk förmåga och som gärna stödjer och utbildar dina kollegor i olika kommunikationsfrågor för att våra budskap på bästa sätt ska få genomslag.
Det kan, utöver ovanstående krav, vara meriterande om du har god erfarenhet av Adobe CS-paketet (Adobe Creatives suite) för formgivning i digitala kanaler men också för vissa fysiska produkter som t.ex. skrifter, marknadsföringsmaterial med mera. Samma sak gäller grundläggande kunskaper i bildbehandling (till exempel Photoshop) och i programmet Adobe Acrobat (främst kopplat till tillgänglighetsanpassning) och goda kunskaper i Officeprogrammet.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning, vi tillämpar sex månaders provanställning. Vi har förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta på distans ett par dagar per vecka.
Arbetsgivarverkets värdegrund utgår från att medarbetarna är professionella och engagerade. Vi har ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter. Arbetsgivarverket finns på Mäster Samuelsgatan 60 i Stockholm city, nära centralstationen och T-centralen.
Läs gärna mer om Arbetsgivarverket och vårt uppdrag på vår webbplats www.arbetsgivarverket.se och om plattformen Jobba Statligt på www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/
Är du intresserad?
Har du frågor och vill veta mer om jobbet, kontakta rekryterande chef Lars Andrén via e-post: lars.andren@arbetsgivarverket.se Du kan också kontakta HR-specialist Josefine Sjöström Järvinen, via e-post: Josefine.SjostromJarvinen@arbetsgivarverket.se. Du når också båda på telefon via växeln på telefon: 08-700 13 00.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 22 februari 2023.
Som en del av urvalsprocessen kommer tester att användas.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av uppdraget men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Artiklar i detta ämnet
- Datorarbetares muslekbesvär
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-specialist Åsa Kälvegård
08-700 13 00
Chef Stödprocessen Helene Bryskhe
08-700 13 00
Gruppledare Camilla Stenemyr
08-700 13 00
Konsult Skill Annika Elfvingsson
013-473 81 63
Förhandlingschef Monica Dahlbom
08-700 13 00
Förhandlare Anders Stålsby
08-700 13 00
Förhandlare Åsa Krook
08-700 13 00
Utredare/Statistiker Malin Sundeby
08-700 13 00
Utredare/Statistiker Love Lundell
08-700 13 00
Chefsrekryteringskonsult Experis Anna Arborelius
072-537 50 11