OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsgivarverket söker dig som har ett genuint intresse för administrativa arbetsuppgifter och tycker om att tillhandahålla en högkvalitativ service.
Om enheten
På enheten för arbetsgivarutveckling arbetar du tillsammans med ca 15 rådgivare, en expert för utlandstjänstgöringsfrågor och en koordinator. Enheten ansvarar för Arbetsgivarverkets rådgivning, utbildningsverksamhet, strategisk arbetsgivarutveckling samt koordinering av medlemsmötesverksamheten. Enheten leds av chefen för arbetsgivarutveckling.
Arbetsuppgifter
Arbetsgivarverket genomför årligen fler än hundra externa aktiviteter och utbildningar för våra medlemmar. Som utbildnings- och projektadministratör arbetar du på enheten för arbetsgivarutveckling med administration av dessa utbildningar och medlemsaktiviteter. I arbetet ingår att hantera anmälningar, kallelser, beställningar, utvärderingar och kontakter med deltagare såväl som leverantörer. I dina arbetsuppgifter ingår även att vara administrativt stöd för CRM, pågående utvecklingsprojekt och informationsinsatser samt att ha en aktiv roll i arbetet med digitala mötes- och arbetsverktyg. Arbetsuppgifterna ställer stora krav på din förmåga att samarbeta och kommunicera och innebär dagliga kontakter med Arbetsgivarverkets medlemmar och anställda både muntligt och skriftligt.
Kvalifikationer
För arbetet krävs att du har:
• en för arbetsuppgifterna relevant utbildning
• flerårig erfarenhet av relevant administrativt arbete
• erfarenhet av utbildningsadministration
• goda kunskaper i Officepaketet
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• mycket goda digitala kunskaper gällande mötesverktyg
• goda kunskaper i engelska
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• kommunikationsarbete
• arbete i statlig sektor
• erfarenhet av systemförvaltning
För arbetet krävs att du har ett genuint intresse för administrativa arbetsuppgifter och att tillhandahålla en högkvalitativ service till både Arbetsgivarverkets medlemmar och kollegor. Som person är du professionell, engagerad och prestigelös. Du kan självständigt planera, strukturera och slutföra arbetsuppgifter inom utsatt tid. Du tycker om att ha daglig kontakt med olika människor, du gillar att ha ordning och reda samt har förmåga och intresse av att hitta nya lösningar när det uppstår ett förändrat behov. För att trivas hos oss behöver du vilja arbeta i en arbetsgivarorganisation vars uppdrag och mål handlar om att stärka statliga arbetsgivare möjlighet att vara effektiva, attraktiva och tydliga arbetsgivare.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med provanställning om 6 månader. Tillträde så snart som möjligt. Arbetsgivarverkets värdegrund utgår ifrån att medarbetarna är professionella och engagerade. Vi tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter.
Arbetsgivarverkets kansli är beläget på Mäster Samuelsgatan 60 i Stockholm. Läs mer om Arbetsgivarverket och vårt uppdrag på vår webbplats www.arbetsgivarverket.se
Är du intresserad?
Har du frågor och vill veta mer om uppdraget, kontakta teamledare och koordinator Pia Blad på 08-700 13 47 eller chef för arbetsgivarutveckling Åsa Krook på 070-214 87 19. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 16 augusti 2022.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av uppdraget men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-specialist Åsa Kälvegård
08-700 13 00
Chef Stödprocessen Helene Bryskhe
08-700 13 00
Gruppledare Camilla Stenemyr
08-700 13 00
Konsult Skill Annika Elfvingsson
013-473 81 63
Förhandlingschef Monica Dahlbom
08-700 13 00
Förhandlare Anders Stålsby
08-700 13 00
Förhandlare Åsa Krook
08-700 13 00
Utredare/Statistiker Malin Sundeby
08-700 13 00
Utredare/Statistiker Love Lundell
08-700 13 00
Chefsrekryteringskonsult Experis Anna Arborelius
072-537 50 11