Arbetshandledare

Arbetsbeskrivning

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Härjedalens kommuns Arbetsmarknadsavdelning samordnar kommunens arbetsmarknadspolitiska och arbetsfrämjande åtgärder samt är kommunens resurs för individer som står utanför arbetsmarknaden.

Målet är att öka individers anställningsbarhet på den reguljära arbetsmarknaden med hänsyn utifrån individuella behov och förutsättningar, oberoende av kön, ålder eller funktionsvariationer.

Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag som arbetshandledare på IDAMIC Ögränd är att tillsammans med ledning och övriga medarbetare arbeta med individ och arbetslivsinriktad rehabilitering/habilitering i en reell arbetsmiljö.
Handleda i varierande individuellt anpassande arbetsuppgifter utifrån individens fysiska/psykiska förmåga och förutsättningar. Genom ett lösningsfokuserat och coachande arbetssätt hitta vägar till arbete eller studier tillsammans med individen.

I uppdraget ingår också:

.Dokumentation och uppföljningar i olika verksamhetssystem.
.Validera informell kompetens utifrån lärande på arbetsplatsen eller tidigare förvärvade kunskaper.  

Kvalifikationer
Du har som lägst gymnasial utbildning, gärna pedagogisk utbildning/erfarenhet. Arbetslivserfarenhet från olika områden är meriterande och goda kunskaper inom kök och städ samt goda IT-kunskaper är ett krav.

Du har också:

.erfarenhet/kunskaper om funktionsvariationer.
.stort kundfokus.
.erfarenhet av att arbeta med arbetsmarknadspolitiska åtgärder. 
.intresse och engagemang för samhällsfrågor. 
.förmågan att utrycka dig väl i tal och skrift och dokumentera i berörda verksamhetssystem.
.erfarenhet av handledning.
.B-körkort.     

Personliga egenskaper
Du är positiv och flexibel, har intresse och engagemang för att arbeta med utvecklingsarbete.
Du har hög social kompetens samt förmågan och viljan att se möjligheter. Du är initiativrik och kan arbeta utifrån givna direktiv och mål på ett strukturerat sätt. Du skall kunna arbeta självständigt men samtidigt ha en god samarbetsförmåga och vara en viktig kugge i ett starkt team.
Du är en god förebild, har ett lösningsfokuserat arbetssätt och kan entusiasmera och ”coacha” till personlig utveckling.  Du skall tillsammans med övriga medarbetare medverka till att personer får professionellt stöd och handledning. Du har god empatisk förmåga.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. 

Vi erbjuder
Vi erbjuder en varierande arbetsplats i lagom stor personalgrupp med möjlighet till personlig utveckling.

Kontaktinformation
Astrid Olofsson, Facklig företrädare Kommunal, 0680-16334

Kicki Jonasson, Facklig företrädare Vision, 0680-16367

Patrick Andreasson, Enhetschef, 0680-17660

Arbetsplats
Ögränd 7

842 33 Sveg

Kontaktpersoner på detta företaget

Bengt Hjort

Ronnie Lidberg

Rickard Mattsson
068016238
Carina Nilsson
0680-164 60
Elving Forsström

Sören Gustafsson
0680-162 33
Barbro Nässelqvist

Camilla Mild
0680-16296
LF Elving Forsström

LR Sören Gustafsson
0680-162 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Härjedalens kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2021
  • Ansök senast: 31 mars 2021

Besöksadress

Ringvägen 2, 84233 Sveg
None

Postadress

Medborgarhuset
Sveg, 84280

Liknande jobb


29 november 2024

Timvikarie till boendestöd, Bemanningscenter

Timvikarie till boendestöd, Bemanningscenter

29 november 2024

28 november 2024