Arbetshandledare

Arbetshandledare

Arbetsbeskrivning

Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




ARBETSHANDLEDARE TILL SERVICECENTER FRIDHEM

Kommunledningskontoret, arbetsmarknadsavdelningen

Arbetsmarknadsavdelningen samordnar och genomför arbetsmarknadspolitiska insatser för personer som står långt från arbetsmarknaden.

Vårt huvuduppdrag är att minska utanförskapet och genom olika insatser verka för att våra kommuninvånare som uppbär försörjningsstöd ska kunna närma sig den reguljära arbetsmarknaden och bli självförsörjande. 

Vi söker nu dig som vill bidra med ditt engagemang och din kompetens i vårt team på Servicecenter Fridhem som arbetshandledare!

 

Arbetsuppgifter

- Du som arbetshandledare arbetar som handledare i ett arbetslag, med den viktigaste uppgiften att rusta deltagarna inför återgång till den reguljära arbetsmarknaden.
- Som arbetshandledare för ett arbetslag planerar, leder och fördelar du lagets uppgifter.
- Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak bestå av grönyteskötsel samt naturvård i form av röjning av industriområden och vandringsleder, uppgiften blir i huvudsak att handleda personer, anvisade från arbetsförmedlingen, som har någon form av subventionerad anställning.
- Du som arbetshandledare är själv med praktiskt i det dagliga arbetet.
- Du kommer att ha kontinuerliga möten med konsulenter och deltagare för att gemensamt sätta upp en handlingsplan som är individanpassad.

Vem söker vi?

- Du skall ha erfarenhet av ledarskap
- Du skall vara flexibel och självgående i ditt arbete och klara att arbeta både självständigt och i grupp.
- Du behöver vara stresstålig, lugn och stabil.

En merit är om du har gymnasieutbildning inom markarbete, trädgård eller naturbruk.  Datorvana erfordras med erfarenhet av Officepaketet. Körkort B krävs, motorsågskörkort AB och röjsågsutbildning är en merit.

Vi vill att du söker via kommunens IT-stöd för rekrytering på vår hemsida. Ansökan skall innehålla ett personligt brev, meritförteckning och kopior på de handlingar du åberopar.

Tillträde: 220425

För ytterligare information angående tjänsten, kontakta:

Stefan Ankargren Enhetschef                      Tel 0522 – 696161

Roberto Bergström Vision                          Tel 0522 - 696185

 

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.


När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annette Nyman / Verksamhetsledare
0522-69 60 49
Britt Ahrin, Chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 5696628
Malena Jansson, konsulent
0522-696136
Helene Albertsson, konsulent
0522-696123
Britt Ahrin, chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 569 6628
Malena Jonsson, konsulent
0522-696136
Åsa Andersson, Personalchef (nås from 16/3)
0522-69 7722
Karin Wånggren, Lönechef
0522-696073
Åsa Andersson, Personalchef
0522-69 7722 (nås fr.o.m. 16/3)
Agneta Andersson, HR-strateg
0522-696078

Sammanfattning

Besöksadress

Varvsvägen 1
None

Postadress

Varvsvägen 1
Uddevalla, 45181

Liknande jobb


Däckmontör

Däckmontör

22 oktober 2024