Arbetshandledare Daglig verksamhet Ekeliden, 75-80 %

Arbetshandledare Daglig verksamhet Ekeliden, 75-80 %

Arbetsbeskrivning

I natursköna Tyringe, en vacker kurort med närhet till natur och rekreation, bedriver vi verksamhet för vuxna med behov av stöd enligt LSS. Vi erbjuder gruppbostäder, daglig verksamhet och Snouezelverksamhet. Våra klienters vardag styrs av delaktighet, inflytande och självbestämmande. Vill du vara en av oss och arbeta för att klienterna ska ha ett bra och meningsfullt liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjlighet att söka jobb som arbetshandledare på daglig verksamhet hos oss på Humana Ekeliden. I rollen kommer du, tillsammans med oss att arbeta efter våran vision; Alla har rätt till ett bra liv - ja alla.  
Om tjänsten  
Att arbeta som arbetshandledare betyder att aktivt arbeta för och säkra en hög kvalitet i arbetet med klienterna. Du bidrar med en pedagogisk kunskap i det direkta arbetet med klienter och tar ansvar för frågor som handlar om det pedagogiska förhållnings- och arbetssättet. Som arbetshandledare kommer du att ansvara för att varje klient får meningsfull sysselsättning utifrån sina önskemål. Du arbetar för en hög delaktighet, utveckling och gemenskap. Du ska också medverka till integrering i samhället. I tjänsten ingår att vara kontaktman och att dokumentera. Då klienterna har olika intresseområden, så som olika arbeten utomhus, musik och andra kreativa aktiviteter kommer du att få nyttja dina sådana talanger.   
Du kommer att tillhöra en ny arbetsgrupp med stor möjlighet att, tillsammans med kolleger och klienter, skapa en verksamhet med meningsfullhet och tillgänglighet för alla deltagare.   
Som arbetshandledare hos oss på Humana Ekeliden kommer du huvudsakligen att arbeta med att  

Enskilt arbeta med klienter så att de får och upplever meningsfulla aktiviteter  

Tillsammans med kolleger planera för den dagliga verksamheten  

Vara kontaktman för flera klienter  

Ansvara för att upprätta och följa upp genomförandeplaner och annan dokumentation enligt gällande rutiner och riktlinjer. 

Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Dagtid, vardagar. 75-80 %   
Lön: Enligt överenskommelse.  Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.  
Tillträde: 2022-02-01, eller enligt överenskommelse  
Vem är du?  
Vi söker dig som är lösningsorienterad, organiserad och ansvarsfull. För att lyckas i rollen behöver du trivas med att vara flexibel då andra har behov av struktur. Du har god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa relationer.   
För denna tjänst krävs det att du:  

har omvårdnadsutbildning eller barn-och fritid med inriktning funktionshinder. 

har kunskap och erfarenhet om dokumentation, och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. 

har minst 2 års erfarenhet inom funktionshinderverksamhet och daglig verksamhet

har körkort  klass B  
Det är även meriterande om du:  

har eftergymnasial utbildning där största delen omfattar kunskap om funktionsvariationer och olika stödbehov. t. ex. stödpedagogutbildning. 

har intresse av att utveckla våra estetiska aktiviteter

har kunskap och erfarenhet av arbete med personer med förvärvade hjärnskador
Att jobba på Humana 
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. 

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. 
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på HumanaHÄR 

Vad händer nu?   
Sista ansökningsdag för tjänsten är 2022-01-09. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.   
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryte-ringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Sara Rydén på sara.ryden@humana.se eller 0451-70 59 25.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2021
  • Ansök senast: 9 januari 2022

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


25 november 2024

Samordnare Daglig verksamhet och Boendestöd

Samordnare Daglig verksamhet och Boendestöd

25 november 2024

Kontaktpersoner enligt LSS sökes (uppdragsanställlning)

Kontaktpersoner enligt LSS sökes (uppdragsanställlning)

25 november 2024

Vikarierande Handledare till resurscenter

Vikarierande Handledare till resurscenter

25 november 2024