OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och omsorgsförvaltningen har under vård- och omsorgsnämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen är organiserad i biståndskontor, utförare och fem stabsenheter ekonomi, HR, kvalitet, utredning samt nämnd- och ledningskansli.
Vi har flera olika verksamheter med inriktad daglig verksamhet för personer med intellektuella funktionsvariationer och autism. Vi utvecklar vår verksamhet hela tiden genom ökad samverkan mellan våra enheter samt i samverkan med det nätverk som finns kring brukarna.
Enheten bedriver daglig verksamhet för personer med lindriga till omfattande funktionsvariationer. Den dagliga verksamheten har till uppgift att stödja människor med fysiska och intellektuella funktionsvariationer till ett självständigt liv där de dagliga aktiviteterna anpassas efter individuella önskemål och behov.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du bli vår nya kollega och arbeta för att göra vardagen mer aktiv och meningsfull för personer med funktionsvariationer? Då är du välkommen att skicka in din ansökan till oss!
Ditt uppdrag som arbetshandledare/beteendevetare är att möjliggöra brukarnas delaktighet i samhället och skapa en meningsfull vardag för dem. Du arbetar med ett stort fokus på att se individens behov och att upptäcka våra brukares intressen för att sedan finna stimulerande arbetsuppgifter. Du bedriver pedagogiskt utvecklingsarbete med utgångspunkt i individuella genomförandeplaner och PFA (pedagogiskt anpassat förhållnings- och arbetssätt).
Du ser utveckling och förbättring som naturliga delar i ditt arbete och du stöttar och handleder brukarna, både i grupp och individuellt. Kontakt- och samverkanansvar för brukarna ingår, likaså social dokumentation.
Du stöttar inte bara våra brukare utan även dina kollegor. Det kan handla om att vara behjälplig när det gäller dokumentation kring riskbedömning, genomförandeplaner och åtgärdsanteckningar. Du driver ditt eget arbete, vilket förutsätter att du är initiativrik och kan arbeta självständigt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har/kan:
• avslutad beteendevetare utbildning alternativt en likvärdig utbildning som bedöms likvärdig eller blir klar med din utbildning inom kort
• erfarenhet av att arbeta med personer som har neuropsykiatrisk funktionsnedsättning
• minst 1 års erfarenhet av och kunskap om att jobba med personer med autismspektrumtillstånd
• kan genomföra personlig omvårdnad
• körkort
• goda kunskaper i svenska både i tal och skrift.
Det är meriterande om du som söker har/kan:
• genomfört utbildningen pedagogiskt förhållnings- och arbetssätt (PFA) eller annan likvärdig utbildning som bedöms likvärdig
• erfarenhet av utåtagerande och självskadebeteende
• upprätta och följa upp genomförandeplan enligt gällande rutin för personer med beslut om daglig verksamhet.
Du har din arbetsplats men vid behov kan vi behöva vara flexibla och byta arbetsplats för dagen inom den enhet som man är anställd i. Vi ser att du kan jobba självständigt men också i grupp likaså att du kan arbeta med flera brukare samtidigt.
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och de egenskaper vi efterfrågar är förmågan att vara flexibel, samarbetsvillig, lösningsfokuserad och strukturerad i ditt arbete. Ett öppet, moget och ansvarstagande förhållningssätt i möten med brukare, anhöriga, företrädare och nätverk är viktigt för att lyckas i rollen. Har du dessutom en vilja att arbeta utvecklingsinriktat och bidra med nya tankar och idéer till verksamheten kan du vara den person vi söker.
ÖVRIGT
Vård- och omsorgsförvaltningen har under vård- och omsorgsnämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen är organiserad i biståndskontor, utförare och fem stabsenheter ekonomi, HR, kvalitet, utredning samt nämnd- och ledningskansli.
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.
I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi har under många år bedrivit ett målmedvetet och brett jämställdhetsarbete och är stolta över att ha tilldelats Svenska jämställdhetspriset. Vi är också en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 9 000 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap och Modigt ledarskap.
Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.
För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen märkt Rekryteringsenheten eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D.