OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsmarknadsavdelningen
Arbetsplatsbeskrivning
Kommunens arbetsmarknadsavdelning, AMA, är Jönköpings kommuns avdelning för politiskt beslutade arbetsmarknadsinsatser. AMAs uppdrag är att genom samverkan med arbetsmarknadens aktörer minska utanförskap och bidragsberoende för kommunens invånare. Politiska beslut styr AMAs verksamhet, varför arbetsinnehåll och arbetsuppgifter kan förändras. Tjänsten är för närvarande placerad inom AMAs introduktionsenhet, vars uppdrag är att stödja deltagare att nå egen försörjning genom arbete eller studier.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innefattar att planera, matcha, verkställa och följa upp arbetsmarknadsanställningar i kommunala förvaltningar. Anställningarna är extraresurser under en begränsad tid. Anställningarna innehåller även utbildningsinslag, jobbsökaraktiviteter och vägledning. Samverkan sker med arbetsförmedlingen, vuxenutbildningen, fackliga organisationer och andra aktörer utifrån deltagarens behov.
Kompetenskrav
Högskoleutbildning inom beteendevetenskap riktad mot arbetsliv eller motsvarande kunskaper. Vi förutsätter att du har goda kunskaper om arbetsmarknaden. De personliga egenskaper som prioriteras är flexibilitet, engagemang och förmåga att arbeta i team. Erfarenheter från liknande arbetsuppgifter, erfarenhet av att arbeta med människor från andra kulturer samt kunskap om kommunens förvaltningar och verksamheter är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrigt
B-körkort är ett krav.
Upplysningar
Eva Dahl, Enhetschef, 036-10 55 33
Markus Görs, SACO, 036-10 73 81
Torbjörn Åhl, Vision, 036-10 59 95
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.