Arbetskonsulent

Arbetsbeskrivning

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet handlar om att som arbetskonsulent arbeta enligt Supported employment för att stödja personer inom personkrets LSS 1 och 2 samt daglig sysselsättning enligt SoL (Socialtjänstlagen). Målet är att erbjuda ett individuellt anpassat stöd som leder till en fungerande, stimulerande och utvecklande sysselsättning för målgruppen och som i sin tur eventuellt kan leda till anställning. I din roll ingår även att hitta nya arbets-/praktikplatser samt att följa upp dessa.

Stödet utformas individuellt för varje person, och ges både till individen och till arbetsgivaren. Du arbetar självständigt med planering, uppföljning och dokumentation. I arbetet ingår att skapa kontakter och bilda nätverk med interna och externa samarbetspartners som till exempel kommunala verksamheter, lokala företag och myndigheter

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom ämnesområdet så som beteendevetare, socionom, legitimerad arbetsterapeut alternativt gedigen erfarenhet inom socialt- och/eller hälsoarbete. Erfarenhet av arbete med målgruppen och arbetssätten är ett krav.

I rollen som arbetskonsulent ser vi att du är självgående och att du är trygg och stabil i ditt uppdrag. För att lyckas är du initiativtagande och motorn i aktiviteterna, du startar och avslutar dina uppdrag. Som person är du utåtriktad och du kan skapa och underhålla relationer både internt och extern och du gör det på ett tydligt sätt. I rollen som arbetskonsulent behöver du vara strategisk och du har ett brett perspektiv på frågor och en god organisations- och planeringsförmåga samt att du är van att dokumentera.

Då arbetet innebär mycket kontakter med andra funktioner inom kommunen samt med näringsliv och brukarens professionella och privata nätverk är det meriterande om du har erfarenhet av deltagande i olika nätverk.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per Enarsson
0150-578 20, v 30-31,
Johanna Sjörup
0150-48 80 97, v 32
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0150-570 00
Hannele Hassinen
0150-48 88 90
Kommunal
0150-570 00
Per Enarsson
0150-578 20
Johanna Sjörup
0150-48 80 97
Pia Carlsson
0150-575 15
Ramona Grapenhielm
0150-578 90
Sassa Kusserow
0150-48 84 70

Sammanfattning

Besöksadress

Upplandsgatan 2 64180 Katrineholm
None

Postadress

None
Katrineholm, 64180

Liknande jobb


31 oktober 2024

30 oktober 2024