Arbetskonsulent, 3 anställningar

Arbetsbeskrivning

Arbetskonsulent, 3 anställningar

AOV:2014:31


Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.

Arbetsuppgifter
I rollen som arbetskonsulent arbetar du tillsammans med deltagaren för att skapa förutsättningar för arbete och/eller studier. Arbetet gör du genom kartläggningssamtal, uppföljningssamtal, motivationshöjande insatser och andra åtgärder för att stimulera till ett aktivt arbetssökande. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp där ni har likartade arbetsuppgifter, vilket innebär ett nära samarbete inom gruppen och med andra berörda.

Kvalifikation
Du som söker ska ha högskoleexamen som socionom, personalvetare, med beteendevetenskaplig- eller pedagogisk inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har någon form av samtalsutbildning till exempel MI (motiverande samtal).
Du ska ha minst 3 års erfarenhet av arbete med människor som av olika skäl står utanför arbetsmarknaden, såväl i grupp som med enskilt motivationshöjande insatser. Du har erfarenhet av att arbeta med arbetsmarknadspolitiska åtgärder och känner väl till arbetsmarknadens krav och villkor. Då det i arbetet förekommer kommunikation krävs det att du har god förmåga att formulera dig i tal och skrift samt i att hålla i information och gruppaktiviteter.
Det är meriterande om du har erfarenhet av rehabiliteringsärende och tidigare ha arbetat med människor med psykisk ohälsa. Goda kunskaper i office paketet är önskvärt.

Som person är du engagerad, har lätt att skapa nya kontakter och har en god samarbetsförmåga. Stor vikt läggs vid dessa egenskaper.

Arbetet kräver B-körkort.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder 3 anställningar
2 allmän visstidsanställning, 100 % med tillträde 2014-09-01 och med varaktighet till och med 2015-12-31.
1 allmän visstidsanställning, 100 % med tillträde 2014-09-01 och med varaktighet till och med 2014-12-31.

För mer information, ta kontakt med
Eva Dahlgren, Enhetschef, 0733-13 62 77

För facklig information, ta kontakt med
Dijana Baric, SSR, 044- 13 68 60
Eva Olsson, Vision, 044-13 66 59

Sista ansökningsdatum
2014-06-03

Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstads kommun KRISTIANSTAD
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Publicerat: 19 maj 2014

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


15 juli 2024

Arbetskonsulent

Arbetskonsulent

28 september 2023

22 augusti 2023