OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AOV:2013:36
Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
Vi erbjuder ledigt arbete som Arbetskonsulent där du tillsammans med deltagare skapar förutsättningar för arbete och studier.
Arbetsuppgifter
Som arbetskonsulent är dina arbetsuppgifter att tillsammans med deltagare skapa förutsättningar för arbete och studier. Detta gör du bland annat genom olika motivationshöjande insatser, uppföljningssamtal och andra åtgärder för att stimulera till ett aktivt arbetssökande. Du kommer att ha ansvar för deltagare individuellt och i grupp under den tid som de är aktuella i jobbförberedande gruppen. Som arbetskonsulent ingår du i en arbetsgrupp med likartade arbetsuppgifter, vilket innebär ett nära samarbete inom gruppen och med andra berörda samt en hög grad av flexibilitet.
Inom enheten bedrivs även två EU-projekt och det kan även bli aktuellt att arbeta med deltagare som ingår i dem.
Kvalifikation
Du ska:
- ha socionom, beteendevetenskaplig- eller pedagogisk treårig högskoleexamen.
- ha erfarenhet av att arbeta med arbetsmarknadsfrågor och väl känna till arbetsmarknadens krav och villkor.
- ha erfarenhet av att leda grupper, genomföra enskilda samtal och motivationshöjande insatser för deltagare som av olika skäl står utanföra arbetsmarknaden.
- vara van användare av olika datorprogram i ditt arbete och kunna hantera sociala medier.
- inneha B-körkort.
Det är meriterande om du har kunskaper om och erfarenhet av näringslivet.
Som person är du engagerad, har lätt för att skapa nya kontakter och har en god samarbetsförmåga. God förmåga att formulera dig i tal och skrift är en förutsättning för att kunna förmedla dig till alla inblandade parter samt för att dokumentera de insatser som planeras och genomförs.
Anställningsvillkor
Allmän visstidsanställning under sex månader, 100 % med tillträde 2013-09-01 eller enligt överenskommelse.
För mer information, ta kontakt med
Eva Dahlgren, Enhetschef, 044-13 62 77
För facklig information, ta kontakt med
Jesper Edmark, SSR, 044-13 53 22
Eva Olsson, Vision, 044-13 66 59
Sista ansökningsdatum
2013-08-18
Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Självservice, under Personligt, Namn & Adress.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Marie Penill 044-13 64 32.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21