Arbetskonsulent till arbete-, försörjning- och integrationsenheten, heltid

Arbetskonsulent till arbete-, försörjning- och integrationsenheten, heltid

Arbetsbeskrivning

Socialkontoret har en ny organisation från 1 januari 2021 vilket innebär att den tidigare Arbetsmarknadsenheten har bildat en gemensam enhet med Socialkontorets arbetsgrupper som arbetar med myndighetsutövning avseende ekonomiskt bistånd och mottagande av nyanlända.

Som Arbetskonsulent tillhör du arbetsgruppen på Jobbcenter där dina närmaste kollegor arbetar för att stärka våra deltagare till egen försörjning och ett självständigt liv. 

Vi söker dig som:


• Har avslutad examen som beteendevetare, personalvetare, socionom eller likvärdig utbildning.
• Har flerårig erfarenhet från att arbeta med arbetsmarknadsinsatser för personer som står långt ifrån arbetsmarknaden.
• Har mycket god dokumentationsvana och förmåga att kommunicera och uttrycka dig i tal och skrift.
• Vana från arbete i politisk styrd organisation.
• Erfarenhet från arbetsgivarkontaker och jobbmatchning.
• Meriterande är erfarenhet från Arbetsförmedlingen och/eller Försäkringskassan.

Som person trivs du med att arbeta självständigt mot uppsatta mål. Du är positiv, flexibel och har lätt för att samarbeta. Du är ansvarstagande, har helhetssyn och kan arbeta strukturerat under tidspress.

Dina arbetsuppgifter:


• Kartlägga, motivera och stärka personer som står utanför arbetsmarknaden med målsättning till egen försörjning.
• Uppsökande arbete och kontakt med interna och externa arbetsplatser och matcha dessa utifrån deltagarens önskemål.
• Att utifrån individuella planeringar arbeta för den enskildes möjligheter till självförsörjning vilket innefattar att kontinuerligt följa upp beviljade insatser.
• Samverka med andra samarbetspartners såväl internt som externt för att uppnå de mål som finns.
• Dokumentera, administrera och upprätta genomförandeplaner i befintliga versamhetssystem enligt gällande rutiner.

 Vi erbjuder dig:


• Individuell introduktion utifrån dina behov.
• Möjlighet att till viss del arbeta hemifrån.
• Möjlighet att semesterväxla genom att byta semesterersättningen mot extra semesterdagar. Vi har flextid och arbetar 38,75 timmar per vecka. Enligt ordinarie arbetstid innebär detta att arbetsdagen avslutas kl.16.15 året om.
• Tillgång till förmånsportalen Benify där du enkelt får koll på det mesta som har med din anställning att göra, från lön, pension och försäkringar till friskvårdsbidrag och rabatter.

Omfattning: heltid

Välkommen med din ansökan senast 2021-12-05.


Upplands-Bro kommun är en av Sveriges mest expansiva kommuner där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Magnus Odung, Bitr. rektor
08-581 692 85
Lisbet Bertilsson, Stf rektor
08-58169452
Agnetha Sjöholm, Rektor
08/58169466
Magnus Odung, Bitr. rektor
0739-615341
Margaretha Lindberg, Rektor
08-581 694 47
Pia Ringkrans, Enhetschef
08-581 695 38
Ulf Peterson, Rektor

Agnetha Sjöholm, Rektor
08/58169466
Saga Sjöberg, Projektledare
0721-78 81 18
Pauliina Björkman, Rektor

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Upplands-Bro kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2021
  • Ansök senast: 5 december 2021

Besöksadress

Ekhammarskolan Skolvägen 20 19634 Upplands-Bro
None

Postadress

Furuhällsplan 1
Kungsängen, 19681

Liknande jobb


KAA handläggare till Kompetenscenter, Timrå kommun

KAA handläggare till Kompetenscenter, Timrå kommun

22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024