OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Funktionshinderomsorgen, daglig verksamhet
Nu söker vi dig som vill arbeta i roll där du stödjer våra deltagare till att hitta rätta vägar till meningsfull sysselsättning i vardagen. Låter rollen som arbetskonsulent som något för dig? Läs vidare för att få veta mer!
Individuell plats på daglig verksamhet vänder sig till personer med intellektuella, fysiska, psykiska- och neuropsykiatriska funktionshinder i yrkesverksam ålder. Med daglig verksamhet avses meningsfull sysselsättning vars syfte är att ge stimulans, personlig utveckling, gemenskap och delaktighet i samhället. Individuell plats på daglig verksamhet finns i form av olika arbetsplatsliknande sysselsättningar inom öppna marknaden, organisationer och föreningar.
Ditt nya jobb
Som arbetskonsulent kommer du tillhöra en arbetsgrupp med stort driv och engagemang. Totalt är vi 12 medarbetare med 10 arbetskonsulenter, en samordnare och ett medborgarombud. I din roll som arbetskonsulent består arbetet av att kartläggning, fördjupad vägledning, motivationsinriktade insatser utifrån personernas behov och till viss del stöd ute på arbetsplatsen. Arbetet kan även innebära att man handleder grupper på arbetsplatser. Samverkan sker med en mängd aktörer i personens nätverk som t.ex. interna verksamheter, anhöriga, försäkringskassan, arbetsförmedling, region Jönköping m.fl. Du hittar vår arbetsplats i nyrenoverade lokaler på asecs-området, kaserngatan.
Din kompetens
Din utbildningsbakgrund är arbetsterapeut, socialpedagog, socionom eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Ett krav är att du har tidigare arbetslivserfarenhet av att ha arbetat med målgruppen vi beskriver ovan.
Det är meriterande att du har goda kunskaper om arbetsmarknaden och samhällsfrågor. Vi ser gärna att du har arbetat med arbetsrehabilitering tidigare. Du behöver ha ett stort intresse för människor samt vara en trygg och stabil person som trivs med att arbeta självständigt och flexibelt. En väl utvecklad social, pedagogisk och kommunikativ förmåga är ett önskemål. Som person är du driven och positiv till att vara med i förändringsarbete, detta för att hela tiden utveckla verksamheten till det bättre för våra medborgare. Vidare behärskar du svenska i tal, skrift och läsförståelse då du ska kunna kommunicera med deltagare, kollegor m.fl. B-körkort är ett krav för tjänsten.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet utifrån ovanstående beskrivning.
Vi erbjuder dig!
• En arbetsgrupp som präglas av att lyfta frågor till diskussion. Vi har regelbundna forum varje vecka för olika typer av frågor.
• Flexibel arbetstid
• Förkortad arbetstid under juni, juli och augusti
• Möjlighet till hemarbete upp till två dagar i veckan
Läs mer om vilka förmåner du får som anställd i Jönköpings kommun: här (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html)
Upplysningar
Rekryteringen avser en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd till dagtid, måndag till fredag. Jönköpings kommun strävar efter heltid som norm och erbjuder alltid 100 % i sysselsättningsgrad.
Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För att underlätta rekryteringen ber vi dig bifoga betyg och tjänstgöringsintyg i din ansökan. Förbered även två referenser varav en nuvarande/senaste chef om du blir kallad till intervju.
Kontakt
Stina Haskovec, enhetschef
Tel: 036-10 78 47
Fackliga företrädare: http://www.jonkoping.se/fackligasoc
Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre. Välkommen att söka tjänsten som Arbetskonsulent på daglig verksamhet! https://www.jonkoping.se/
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.