OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till ekonomiavdelningen söker vi nu en arbetsledande ekonomiadministratör. Vill du vara med och ge bästa service till våra verksamheter, medborgare och organisationer? Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Du kommer att arbeta som ekonomiadministratör i en grupp på ekonomiavdelningen som hanterar fakturor. Du kommer i din roll ha ett delat ansvar för samtliga arbetsuppgifter i gruppen, vilket innebär att gemensamma rutiner och mål är viktiga. Du har utöver ditt arbete som ekonomiadministratör även en arbetsledande roll för gruppen som för övrigt består av ekonomiassistenter. Du kommer vara behjälplig enhetschefen i viss rapportering och uppföljning och rollen innebär att du har kontakt med övriga funktioner på ekonomiavdelningen. Du utför ditt uppdrag via dator och telefon samt Teams. Din utgångspunkt är att ge bästa service till våra verksamheter, medborgare och organisationer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• fakturahantering
• arbetsrutiner
• guider
• ledning
Kompetenskrav
• eftergymnasial examen med inriktning ekonomi
• erfarenhet av ekonomisystem, tex Raindance
• goda kunskaper i fakturahantering
• erfarenhet av att leda grupp/team
Ekonomiavdelningen befinner sig i en digitaliseringsprocess, därför är en positiv inställning till utveckling samt att du gillar utmaningar en förutsättning för att du ska trivas. Som person är du strukturerad, prestigelös och tycker att ordning och reda är en självklarhet. Du har en mycket god samarbetsförmåga och förstår innebörden av att arbeta i en grupp. Att vara flexibel och ha viljan att hjälpas åt är ett måste. Du arbetar också mot mål och fokuserar på resultat. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt.
För den arbetsledande delen av arbetet krävs det även att du har en god helhetssyn, att du tar initiativ samt att du kan se nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• erfarenhet av att implementera ett digitaliserat och automatiserat arbetssätt
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: snarast, enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Befattningen kommer att vara placerad på ekonomiavdelningen som ger stöd inom inköp, ekonomi- och verksamhetsstyrning samt redovisning. Vi är ca 100 medarbetare. Ekonomiavdelningen är mitt i ett utvecklingsarbete där vi ser över processer, rutiner och roller. Syftet är att digitalisera, automatisera och standardisera arbetet inom hela inköps- och ekonomiprocessen för att frigöra ytterligare tid till analys, lednings- och beslutsstöd. Vi är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 6 april
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67