OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår Kund
Ligger i hjärtat av Stockholms logistiknätverk inne i den nyutvecklade logistikparken i Rosersberg. Terminalen kan hantera alla typer av last som flyttas med järnväg; till exempel bilar, timmer, släpvagnar, byggnadselement och containrar.
Här möter du ett trivsamt och familjärt gäng, med hjärtlig jargon och högt i tak, där samarbete är något man värderar högt.
Om tjänsten
Nedan följer några exempel på de arbetsuppgifter som kan förekomma:
• Du kommer att planera lastbilar och tåg, samt hur många containrar som ska köras.
• Göra bokningar i bokningssystemet (Navis N4) som sedan skickas iväg.
• Mycket hantering av listor, vanligast exel-listor som ska fyllas i och ändras.
• Du ser till att chaufförerna har listor och att det finns personal på plats.
• Administrerar tester på leveranser.
• Kontaktar kund om något är skadat eller om något inte stämmer, ex fel enhetsnummer angivet gentemot det som kommit.
• Du tar beslut om en enhet ska med eller om den ska vänta.
Vem söker vi till denna tjänst
Du är en prestigelös person som har lätt att lära, har datavana och gillar att arbeta strukturerat med administrativa uppgifter. Då du har mycket kontakt med både kunder, chaufförer och andra kontor, bör du vara social och kan utan hinder hantera både inkommande och utgående samtal via telefon. Du har heller inga problem med att hantera engelska i tal och skrift, då mycket av kommunikationen sker på engelska. Du är bra på att klura fram lösningar i både vanliga och ovanliga situationer som uppstår. Du bör också kunna hantera ett högt tempo då det vid högtryck rör på sig ordentligt och tålamod är en mycket bra tillgång. Det är en stor fördel att ha bra bokstav- och siffersinne då listorna ofta innehåller detta alternativt ska fyllas i med bokstav- och sifferkombinationer.
Arbetstider
Skift enligt schema 05.00 – 12.30/12.30 – 20.00, (lördagar kan förekomma)
Krav
• Svenska i tal och skrift
• Engelska i tal och skrift
• Körkort och tillgång till bil (pga arbetstid och svårigheter med kommunal kommunikation)
• Data-/Systemvana
• Mer än 3 års arbetslivserfarenhet (på heltid)
Meriterande
Tidigare erfarenhet av
• logistikbranschen
• administrativt arbete
• någon form av order- och bokningssystem
• leveransplanering och arbetsfördelning
• telefonbokning
Tillsättning
Jobbet är ett vikariat med start omgående tom sista augusti, med möjlighet till förlängning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Saeid Mohammady
Henrik Lindström
070-7788339
Peter Dangovanos
Alexander Weman
Henrik Stäveby Hägglund
Fredrik Ljungar
Henrik Stäveby Hägglund
Jim Lindberg
Henrik Lindström
Tove Hahnsson