OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din Förlängda Arm AB är en norrbottnisk assistans företag med kunder över hela Sverige.
Företaget startades 2003 och har efter det växt och är nu en av dom största privata assistansanordnarna i Norrbotten. Under åren har två systerbolag skapats, Assistans med Glans AB och Assistans med Hjärtat AB och ledorden i våra verksamheter är Trygghet, Kunskap, Inflytande, Närhet och Glädje.
Om tjänsten
Som arbetsledarassistent kommer du kommer ingå i ett administrativt och ledande team på 16 personer som tillsammans ansvarar för ca 700 anställda. Hos oss har alla 16 sin roll och funktion men är också van att hjälpas åt där behovet är som störst. Vi är lyhörd för varandras arbete och flexibel i vår egen funktion.
Du kommer som arbetsledarassistent vara en efterlängtad resurs för verksamhetens arbetsledare och primärt avlasta dessa kring de löpande rekryteringsarbete som pågår i verksamheten. I takt med att du lär känna vår verksamhet och våra kunder så kan arbetsuppgifterna komma att utvecklas tillsammans med dig.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Boka intervjuer och ta första kontakt med arbetssökande
- Hålla anställningsintervjuer
- Ta referenser
- Planera in introduktion
- Uppföljning
- Hantera anställningsavtal
- Skriva annonser
- Vara verksamhetens kontaktperson för rekryteringssamarbeten
- Planering och deltagande i verksamhetens eget rekryteringsarbete
Tjänsten är på heltid, måndag-fredag kl. 8.00-17.00 med placering på vårt kontor i Luleå, Mjölkudden.
Du kommer utöver din dagliga roll, ingå i verksamhetens beredskapsteam och ha beredskap en vardag varannan vecka samt, en helg var 8:e vecka.
Om dig
Vi söker dig som har god social förmåga och kan uttrycka sig väl i tal och skrift. Du kommer i din roll att leda samtal, hålla möten och representera verksamheten i diverse sammanhang.
Du behöver ha körkort för personbil.
Din personlighet och din känsla för dina kommande arbetsuppgifter kommer vara avgörande vid tillsättning av denna tjänst.
Vi ser följande erfarenheter som meriter:
- Arbete med rekrytering
- Administrativ vana / datavana
- Arbete som personlig assistent/elevassistent/inom dagverksamhet/gruppbostad eller liknande
- Personlig erfarenhet av personlig assistans
Kontaktperson och hur du ansöker
Isabella Åström, Kvalitetsansvarig.
Tel. 0920-20 35 87
E-mail: Isabella.astrom@dfarm.se
Ansökan skickas per mail till ovanstående mailadress.
Rekrytering sker löpande och anställningen påbörjas efter överenskommelse.
Utdrag ur belastningsregistret lämnas vid anställning och årligen.
Sex månaders provanställning tillämpas.