Arbetsledare

Arbetsledare

Arbetsbeskrivning

Dagab Inköp & Logistik AB är en gemensam organisation för inköp, lager och transport till Willys, Hemköp och Axfoods övriga butikskedjor. Vi på Dagab bidrar till att öka butikernas försäljning och lönsamhet genom effektiva, miljövänliga och kundanpassade logistiklösningar. Vårt uppdrag är att se till att butiken får rätt varor, på rätt sätt och i rätt tid.


Beskrivning
Här är möjligheten för dig som trivs med personalansvar och vill ta dig an en ny utmaning inom dagligvaruhandeln. I din roll som arbetsledare på Dagab Inköp & Logistik kommer du ingå i en stor organisation. Vi söker en naturlig ledare som visar vägen för sina medarbetare, är initiativtagande, värderar feedback och agerar resultatinriktat!
Du kommer att arbeta i ett team med 10 arbetsledare och en lagerchef. Dina medarbetare arbetar med att packa produkter som våra butiker beställt och ni tillsammans arbetar mot företagets mål.
Du erbjuds
Möjligheten att arbeta i en personalnära roll.
Att vara med och bygga upp ett team och arbeta med förbättringsåtgärder.
En utvecklande roll i en organisation där det händer mycket.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I din roll som arbetsledare kommer du att ha blandade arbetsuppgifter. Du kommer vara dina operativa kollegors närmsta kontaktperson och ledare. Vidare kommer du ha ett administrativt och resultatinriktat fokus. Du kommer till exempel:
Leda och fördela arbetet i din grupp samt i samverkan med andra arbetsledare.
Agera förebyggande för att minimera produktionsstörningar och hitta effektivare lösningar.
Följa upp nyckeltal, gemensamma aktiviteter samt rapportera inom Dagab.
Fullt personalansvar, exempelvis gällande introduktion, utbildning, arbetsmiljö, arbetsrättsliga frågor och bemanning.
Genomföra gruppmöte i enlighet med Dagabs rutiner.
Driva förbättringsåtgärder.
Assistera överordnad chef med att planera det dagliga och långsiktiga arbetet, kostnader, tidsåtgång, schemaläggnings etc.

Vi söker dig som:
Har erfarenhet av en ledarroll för en större grupp med olika individer (minst en grupp om fem personer). Vi sätter stor vikt vid personliga egenskaper.
Du har erfarenhet av att bygga relationer, exempelvis med kunder och/eller medarbetare.
Du har haft ett ansvar för resultat, exempelvis gällande ekonomi och produktivitet.
Talar och skriver svenska obehindrat, då kommunikation främst sker på detta språk.
Du har en datavana och har arbetat administrativt.

Det är meriterande om du:
Innehar B-Körkort och tillgång till bil. Detta då du börjar arbeta tidiga morgnar och underlättar din pendling till/från jobbet.
Har erfarenhet av schemaläggning mot prognoser.
Har erfarenhet av att arbeta i SAP eller liknande system.
Talar och skriver engelska. Ytterligare andra språk är också meriterande.

Som person är du:
Relationsskapande, kommunikativ och besitter en personlig mognad då du kommer leda en grupp.
Initiativtagande och kommer med förslag på nya idéer för organisationen.
Agerar resultatinriktat och vill vara med och utveckla organisationen.
Du är orädd, ihärdig och hugger i där det behövs.
Arbetar strukturerat utifrån organisationens mål och fokus.


Övrig information
Du kommer börja din anställning med en introduktion, exempelvis gällande verksamheten, produktionskrav och säkerhet. Vidare kommer du att påbörja arbetet med ledarskapet och det finns stöttning längs med vägen.
Start: Omgående
Omfattning: Heltid dagtid, anställning på Dagab.
Placering: Hisings Backa

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dagab Inköp & Logistik AB Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2020
  • Ansök senast: 22 maj 2020

Postadress

Torbornavägen 13 A
Helsingborg, 25015

Liknande jobb


Lageransvarig till Skanska Rental!

Lageransvarig till Skanska Rental!

29 november 2024

Leveransmottagarassistent

Leveransmottagarassistent

20 december 2024

19 december 2024