OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
June Avfall & Miljö AB
June Avfall & Miljö AB är ett miljö- och avfallsbolag som ägs gemensamt av Jönköping, Habo och Mullsjö kommun. Den 1 januari 2018 tog bolaget över ansvaret för sophämtning, slamtömning och sortergårdsverksamhet för 157 000 invånare i de tre kommunerna. Vi präglas av ett starkt engagemang och vilja att arbeta för en hållbar framtid. Ökade miljökrav och digital transformation innebär nya utmaningar för att möta samhällets behov och kundens önskemål. Vi är ca 110 medarbetare och omsätter 165 miljoner kronor. June Avfall & Miljö är en spännande arbetsplats där du som medarbetare har möjlighet till personlig utveckling och där våra värdeord; engagemang, respekt och ansvar beskriver vårt arbetssätt. Vi tror att varje medarbetare är en del av bolaget och bidrar till dess framgång.
Arbetsplatsbeskrivning
June Avfall & Miljö har ansvaret för sophämtning, slamtömning och sortergårdsverksamhet i Jönköping, Habo och Mullsjö kommun. Hämtningsverksamheten ansvarar för tömning av avfallskärl och enskilda avlopp i de tre kommunerna och bedrivs med egen personal och egna fordon. Idag består avdelningen av ca 54 chaufförer och 35 insamlingsfordon.
I takt med ökade miljökrav på samhället ökas också kraven på vår verksamhet kontinuerligt. Vi står inför spännande utmaningar då avfallsbranschen utvecklas snabbt. Kvalitet, kundbemötande och digital utveckling är områden som vi ser som nödvändiga framgångsfaktorer.
Vill du vara med på resan?
Arbetsuppgifter
Som arbetsledare består din huvudsakliga arbetsuppgift av att leda våra chaufförer i deras dagliga arbete. Det gör du genom att planera och fördela arbetet och tillsammans med din personal säkerställa att vi fullgör vårt uppdrag.
Du arbetar aktivt med utveckling och effektivisering av verksamheten. Du är en trygg ledare som är van att utforma och kommunicera målsättningar och du har förmågan att engagera och motivera dina medarbetare att nå de uppställda målen. Utifrån schemalagda veckor ansvar du för driften. Då sköter du den dagliga planeringen och kontakten med chaufförerna.
Du är en av tre arbetsledare och rapporterar till avdelningschefen. Du kommer ha personalansvar för ca 20 chaufförer som innefattar bland annat medarbetarsamtal, lönesamtal, rehabilitering, avdelningsmöten och övriga personalrelaterade frågor.
I tjänsten ingår även arbetsuppgifter som:
• Arbete med ständiga förbättringar
• Systematiskt arbetsmiljöarbete
• Kundkontakt
• Uppföljning och attestering av leverantörsfakturor
• Arbete med att förbättra hämtvägar och arbetsmiljön för chaufförerna
Arbetstiden är vanligtvis förlagd 07-16 men under veckorna som driftansvarig är arbetstiden förlagd 05.30-14:30.
Kompetenskrav
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av ledarskap inom transportbranschen. Du är en trygg ledare med vana att kommunicera och med ditt engagemang får du andra att prestera sitt bästa. Som person är du initiativrik, ansvarsfull med stark drivkraft. Vi ser gärna att du är prestigelös och lösningsorienterad samtidigt som du har integritet och kan sätta gränser.
Du har generellt goda datakunskaper (rollen kräver att du hanterar Excel, Word och Powerpoint obehindrat) och har erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystem. Erfarenhet från verksamhetssystemet Future är meriterade, likaså goda kunskaper av geografin i kommunen.
B- körkort är krav, C-körkort är meriterande.
Upplysningar
Håkan Karlsson, Avdelningschef: 036-17 19 30
Sasa Dimitrijevic, Arbetsledare: 036-17 19 41
Ida Thulin Prins: facklig representant för Vision: 036-17 19 11
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.