Arbetsledare

Arbetsledare

Arbetsbeskrivning

Arbetsmarknadsavdelning Möbelcirkel

Välkommen till Arbetsmarknadsavdelningen
Arbetsmarknadsavdelningen i Jönköpings kommun ansvarar för planering, samordning och genomförande av politiskt beslutande arbetsmarknadsinsatser. Uppdraget för AMA är att minska utanförskap och bidragsberoende för kommunens invånare genom att ge stöd för att finna, få och behålla ett arbete eller börja studera och klara sin försörjning. I AMA:s uppdrag ingår att vara en flexibel organisation utifrån hur den aktuella arbetsmarknaden ser ut.

AMA har för närvarande 80 medarbetare, arbetsledare i AMAs praktiska verksamheter, arbetskonsulenter som är handläggare för våra deltagare, handledare och assistenter. AMA leds av en arbetsmarknadschef och är organiserad i fyra enheter med en enhetschef i respektive enhet. Aktuell tjänst är placerad inom AMA:s aktivitetsenhet vars huvuduppdrag är att erbjuda arbetsträning och yrkesinriktade insatser. Aktivitetsenheten består av flera praktiska verksamheter såsom exempelvis, café, textilåtervinning, naturvård, möbellager.

Ditt nya jobb
Arbetet som arbetsledare har tre övergripande delar; att ge deltagarna stöd för att uppnå individuella mål mot arbete/utbildning, erbjuda meningsfulla arbetsuppgifter samt handleda och lösa problem inom verksamheten. Tjänsten innebär också att du planerar, utvecklar och följer upp verksamheten. Vidare leder du deltagare i deras utveckling mot uppsatta mål. Aktuell placering är inom Aktivitetsenheten AMA. Uppdraget innebär också att själv delta i produktionen vid behov. AMA:s uppdrag styrs av politiska beslut och ansvarsområdet kan komma att förändras.

Din kompetens
Du har samhällsvetenskaplig högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivare anser är tillräckligt. Du har även erfarenhet eller kompetens av ledarskap. Det är meriterande om du har erfarenhet av handledning eller har en vana av att ge stöd i människors utveckling mot mål. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med människor från andra kulturer och/eller personer med funktionsvariationer är detta meriterande. B-körkort är ett krav.

Som person är du ansvarsfull, engagerad i ditt uppdrag och har god samarbetsförmåga.

För att trivas hos oss ser vi att du är en person som drivs av möjligheten att påverka, finner energi genom delaktighet, är handlingskraftig och är lösningsinriktad. Du har ett stort eget driv gällande utveckling samtidigt som du behåller en lyhördhet och flexibilitet då tjänsten kräver ett nära samarbete och ibland snabba förändringar av uppdraget.

Eftersom vi rekryterar till mer än en verksamhet är följande kompetenser meriterande:
Logistik, möbelhantering, kök och matlagning

Bra att veta
För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Vill du veta mer?
Arno Willemse, enhetschef, Arbetsmarknadsavdelningen Aktivitetsenheten, tel. 036-10 55 33
arno.willemse@jonkoping.se
Patricia Rezk, biträdande enhetschef Aktivitetsenheten, tel. 036-10 76 54
patricia.georges-rezk@jonkoping.se

Fackliga representanter:
Marcel Assaf, Vision tel.036-10 71 08
Jonny Makkdisi, SSR, tel.036-10 26 26
Anette Fong, Kommunal tel. 036 10 36 09

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jönköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2022
  • Ansök senast: 14 mars 2022

Besöksadress

Västra Storgatan 16
None

Postadress

Västra Storgatan 16
Jönköping, 55189

Liknande jobb


6 november 2024

1 november 2024

31 oktober 2024