OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en arbetsledare till verkstaden, gruppen för anpassningstekniker.
Sodexo hjälpmedelsservice sköter hjälpmedelsservice i norra Stockholms län på uppdrag av Region Stockholm . Förutom landstinget har vi även kommunala och privata kunder.
Vi är ca 150 medarbetare som arbetar med att skapa hög livskvalitet för funktionshindrade personer.
Med ditt arbete kommer du att bidra till att människor med funktionsnedsättning får en bättre vardag.Arbetet i vår tekniska verkstad är omväxlande då vi hanterar många olika typer av rörelsehjälpmedel.
Du kommer att leda och planera det dagliga arbetet för en grupp anpassningstekniker som arbetar med både manuella och elektriska rörelsehjälpmedel
Har du intresse för tekniska hjälpmedel och ledarskap och vill jobba tillsammans med oss för att skapa kundnytta och bidra till att våra kunder får en förbättrad vardag och livskvalite´? Då är det kanske dig vi söker. Vi söker en arbetsledare till vår enhet Rådgivning och teknik på Sodexo hjälpmedelservice i Sundbyberg. Sodexos framgång bygger på vår unika kundfokus, lagkänsla och hög servicegrad. Vi erbjuder en spännande arbetsmiljö med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Som ledare på Sodexo hjälpmedelsservice arbetar vi enligt värdeorden laganda, serviceanda och utveckling som teknisk arbetsledare är det därför av största betydelse att du kan identifiera dig med dessa.
Arbetsuppgifter/Ansvarsområden
• Närmaste chef, utvecklingssamtal och lönesamtal
• Samarbeta med arbetsledare för Service och reparationer och andra arbetsledare inom enheten
• Planera bemanning i gruppen och fördela ordrar
• Dokumentera utfört arbete och rapportera i affärssystemet
• Utveckla kompetens och arbetsmetoder inom arbetsgruppen
• Arbetsledaren är direkt underställd Enhetschef Rådgivning och Teknik
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I den här rollen arbetar du både strategiskt och operativt. Rollen innebär att leda, coacha och utveckla våra anpassningstekniker i verkstan och ute på fältet i deras dagliga arbete och att skapa enkla och effektiva flöden i arbetet.
Vi lägger stort fokus på att uppnå företagets målsättningar såsom kundnöjdhet, lönsamhet och trivsel hos våra medarbetare. Att utveckla verksamheten och att arbeta med merförsäljning är en självklar uppgift.
Kompetenskrav
Vi söker dig som är resultatdriven och brinner för att driva verksamheten och våra medarbetare framåt. Du vet att nöjda kunder får man genom motiverade medarbetare och det är genom ett coachande ledarskap du når framgång. Vi tror att du som söker har erfarenhet av ledarskap och intresse av att lyckas genom att leda andra. Vara väl förtrogen med rådande lagar och regelverk inom hälso och sjukvård samt inom det medicintekniska området.
Personliga egenskaper
Som person är det viktigt att du är en lagspelare med eget driv och förmåga att tänka nytt och annorlunda. Vi ser också att du behöver ha integritet i ditt ledarskap, vara engagerad och ha förmågan att entusiasmera dina kollegor så att vi tillsammans utvecklar vår verksamhet i rätt riktning.
Utbildning/kompetens
• utbildning på gymnasie- eller högskolenivå
• erfarenhet av hjälpmedelsverksamhet
• erfarenhet av arbetsledning
• erfarenhet av affärssystem (order-lager-service)
• körkort klass B önskvärt
Profil
• strukturerad, initiativrik och noggrann.
• processorienterad helhetssyn och överblick.
• kund- och serviceorienterad.
• målmedveten och resultatinriktad.
• lätt för att samarbeta.
• uttrycka sig väl i både skrift och tal.
Tjänsten kommer att tillsättas 2019-09-01.Sista ansökningsdatum 2019-05-30. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart du kan.
Vid frågor kontakta:
Malin Malmjärn, enhetschef
malin.malmjarn@sodexo.com
Sodexo grundades av fransmannen Pierre Bellon år 1966. Med hjälp av några tusen franska francs på fickan och stor entreprenörsanda startade han ett litet företag som levererade mat till företag i hans hemstad Marseille. Idag är Sodexo en av världens största arbetsgivare med verksamheter i 80 länder. Vi är världsledande inom Quality of Life Services vilket betyder att vi varje dag arbetar med målet att bidra till människors livskvalitet.
Genom över 100 olika tjänster effektiviserar och säkerställer vi att olika servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser, t ex: lokalvård, arbetsplats-, måltidstjänster. Vi driver även hjälpmedels- och konferensverksamhet.
Vårt brinnande engagemang för hållbarhet, att utveckla våra medarbetare och främja mångfald är vida känt runt om i världen och har resulterat i en mängd prestigefyllda utmärkelser. I Norden omsätter vi 7,5 miljarder kronor och sysselsätter 11 000 medarbetare. Det gör oss till ett av Nordens ledande Service Managementföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper
LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,