OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig med längre erfarenhet som arbetsledare/chef med kompetens inom logistiklager för Automotive, som letar efter en ny spännande och omväxlande roll. I vårt nya logistikcenter kommer du leda teamet inom Automotive och genom att bidra med dina erfarenheter och kunskaper förbättrar du processer inom området. Vi erbjuder ett ansvarsfullt arbete där du kommer vara delaktig i att initiera, bygga upp, utveckla och skapa nya effektiva arbetssätt.
Vi är kvalitetscertifierade enligt den internationella standarden Investors in People. Som medarbetare hos oss utgör du vår viktigaste resurs och vi strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare.
Din roll
Som Arbetsledare Automotive kommer du ha det övergripande ansvaret för alla aktiviteter inom automotive samt för medarbetarna i teamet. Ett viktigt ansvar för rollen är att säkerställa att gruppens uppdrag och service mot kund genomförs och nås enligt gällande regler och policys. Du trivs med ansvaret att leda, motivera och skapa teamkänsla genom gott samarbete och positiv energi.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
- Planera all 3PL-aktivitet inom området, arbetsfördela samt strukturera arbetsprocesser.
- Utveckla, effektivisera och följa upp processer och rutiner.
- Stötta och motivera medarbetarna samt säkerställa att regler, säkerhet och arbetet sker enligt uppsatta mål och GEODIS regler och policys.
- Arbete i WMS, kontroll och distribution av inkommande/avgående gods och dokument för att uppfylla kundens krav.
- Samarbete med övriga avdelningar.
- Kontinuerligt skydds- och säkerhetsarbete, sköta tillbudsrapportering samt säkerställa hög nivå av medvetenhet hos alla medarbetare samt bemanning.
Du arbetar aktivt med ständiga förbättringsprocesser och skapar löpande rutiner, med fokus på att göra rätt från början. Enligt regler för säkerhet och hälsa, säkerställer du att medarbetare har all nödvändig kunskap och hjälpmedel samt att god ordning och reda hålls i samtliga utrymmen.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Arbetstid 07.00-16.00. Hälsoundersökning kommer att ske före anställning, på grund av säkerhetsklassning av verksamhet.
Din bakgrund
För att lyckas i rollen ser vi att du har flera års erfarenhet, kunskap och förståelse från liknande roll och arbetsuppgifter. Din förmåga att planera och strukturera ett högt flöde av ankommande och avgående automotive gods är av stor vikt. Du förstår hur terminal- och lagerverksamhet inom området fungerar med dess krav och standards inom kvalitet.
Du har minst gymnasial utbildning och är van användare av Officepaketet, Excel, Word och Teams.
Vi söker dig som känner igen dig i att leda ditt team, vara driven, strukturerad och lösningsfokuserad med fokus på kvalitet, säkerhet, service och leverans. Din kommunikationsförmåga gör att du på ett framgångsrikt vis lyssnar och kommunicerar med kollegor, kunder och leverantörer. I det dagliga arbetet används svenska och engelska, därav är det nödvändigt att kunna tala och skriva båda språken obehindrat. Du har truckbehörighet och erfarenhet samt körkort B.
Vi söker dig som vill arbeta i linje med våra värderingar: Passion, Commitment, Innovation, Trust och Solidarity!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, ansök redan idag! Ansökningar hanteras med löpande urval så skicka gärna din ansökan snarast möjligt, dock senast 2022-05-17.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult
Annelie Solhage, telefon: +46 (0)700 20 23 19.
GEODIS har kollektivavtal och ett nära samarbete med Unionen. Kontaktperson: Tommy Sidén, tel +46 101 631 828.
Välkommen med din ansökan!