OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Carlhag har sedan starten 1995 etablerat sig som en stabil och trygg leverantör av lyftutrustningar. Vi är en auktoriserad återförsäljare åt ABUS Kransystem AB i Sverige sedan många år. Vår affärsidé är att tillhandahålla produkter och tjänster med inriktning på materialhantering. Genom vårt breda och omfattande produktprogram kan vi erbjuda lösningar till de allra flesta kunder och branscher. Drivkraften är självklar för Carlhag – maximal kundnöjdhet. Kvalitet, säkerhet, kunskap och kundnöjdhet är exempel på värderingar som utvecklat företaget till vad det är idag.
Vi söker nu dig som är en tydlig och trygg ledare som kan ta plats på kontoret i Skönsberg för att bli en del av teamet på Carlhag AB. Här kommer du att få möjligheten att påverka utvecklingen av verksamheten och jobba nära dina kollegor, kunder och leverantörer.
Om tjänsten
I rollen som arbetsledare har du ett operativt såväl som strategiskt ansvar. Du planerar och följer upp dina medarbetares arbete och har tät kontakt med kunder och leverantörer. Du säkerställer att service, reparationer och montage genomförs med fokus på service där du ansvarar för att dina medarbetare har rätt förutsättningar. Tempot är högt och uppgifterna många, så planeringen behöver skötas proaktivt och strukturerat. Största delen av ditt arbete utförs på kontoret, ofta digitalt samt över telefon, men det kan förekomma resor. All planering behöver göras med hänsyn till kund- och medarbetarnöjdhet såväl som med ett affärstänk. Arbetsledaren är en viktig funktion för att driva verksamhetens utveckling framåt med Carlhags värdeord – kvalitet, säkerhet, kunskap och kundnöjdhet i fokus.
Då vi strävar efter att arbeta effektivt i den här rekryteringsprocessen kommer vi att jobba med löpande urval, tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum passerat.
Din profil
För att vara aktuell för den här tjänsten krävs det att du har:
Erfarenhet av planeringsarbete
Goda ledaregenskaper
God kommunikativ förmåga i tal och skrift
B-körkort
Du är en trygg och tydlig ledare som vågar fatta obekväma beslut när det behövs och har förmågan att motivera och engagera dina medarbetare. Vi tror att erfarenhet från att leda och/eller driva planeringsarbete inom industri, byggbranschen eller liknande kan vara en bra byggsten för att du ska lyckas i den här rollen. Du behöver trivas med att ha ett jobb med lite nerv, där det kan brinna till och hända oväntade saker. Det är viktigt att du har förmågan att lyfta blicken och se helheten i allt från ett projekt till verksamheten i stort. Du känner dig bekväm i och har goda verktyg för att hantera stressade och utmanande situationer. Konflikter är inget du ryggar undan för men är trygg och ödmjuk i ditt bemötande.
Anställningsomfattning
Tills vidare, sex månaders provanställning tillämpas.
Anställningsform
Heltid
Arbetstid och lön
Dagtid, lön enligt överenskommelse
Vi samarbetar med OnePartnerGroup i den här rekryteringen, alla frågor rörande rekryteringsprocessen besvaras av Sandra Högberg, konsultchef Sundsvall på telefonnummer 073-765 40 24. Ansök senast 2023-06-30 på OnePartnerGroups hemsida, urval sker löpande så ansök redan i dag. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail.
Om OnePartnerGroup
Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort- och långsikt. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig, oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder. Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Utifrån ett brett kontaktnät och med en god lokalkännedom erbjuder vi ett stort utbud av lediga tjänster som kan passa dig, inom flera branscher.
Välkommen till Sveriges lokalaste rekryterings- och bemanningsföretag du också!