OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Aldrig förr har så många valt tåget för sina resor till och från jobbet, under affärsresan och på fritiden som idag.SJ är Sveriges första och största tågoperatör - vi vill också vara Sveriges bästa.Därför söker vi nu dig som vill vara med och skapa det nya SJ. Arbetsledare Contact Center, callcenter Ånge 1 tjänst tillsvidare Affärsområde/avdelning: Division Försäljning, Contact Center Stationeringsort: Ånge Kort om affärsområde: SJ Contact Center inom SJ Försäljning är ett av Europas främsta contactcenter företag.Vår kärnverksamhet är försäljning av tågresor.Vi arbetar med den senaste tekniken och har ett av marknadens bästa försäljnings- och distributionssystem.Vi tar även hand om samtliga reklamationer för SJ AB.Varje år besvarar vi ca 3 miljoner samtal på tre orter i Sverige - Ånge, Tranås och Krylbo.Är underställd Chefen för Contact Center Ånge.Ansvarsområde Arbetsledaren är en del av ledningen för Contact Centret och har ansvar för att verksamheten utvecklas i enlighet med uppsatta mål för service och ekonomi.Arbetet innebär att aktivt delta i verksamheten som resesäljare till minst 10 %.Arbetsuppgifter och ansvar - Regelbundet sälja och kunna representera SJ i och utanför contact centret - Se och utveckla Contact Centrets lokala förutsättningar - Ta tillvara och utveckla resesäljarnas kompetens genom att jobba med säljcoachning och individuell uppföljning - Vara en förebild för resesäljarna - Ansvara för att resesäljarna får den information som krävs för att utföra ett gott arbete.- Leda och verka för aktivt deltagande på arbetsplats - Genomföra medlyssning inför medarbetarsamtal minst 1 gång/år - Leda och fördela arbetet så att gällande avtal och fastställda policies efterlevs.Utbildning - Lägst 3-årigt gymnasium Arbetslivserfarenhet - Erfarenhet av kvalificerat försäljningsarbete - Ledarerfarenhet Personliga egenskaper - God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på både svenska och engelska - Ytterligare språk- och ekonomikunskaper är meriterande - Social kompetens - Förmåga att prioritera - Förmåga att skapa förutsättningar för medarbetarna att utvecklas och göra ett bra arbete - Vilja vara synlig i organisationen - Vara förebild för sina medarbetare - Förmåga att motivera och entusiasmera sina medarbetare - Kännedom om SJ:s affärsideer, mål och strategier - Kännedom om marknad, omvärld och konkurrenssituation - Förmåga att ta ansvar för den egna enhetens mål och verksamhet - Samarbetsförmåga - Förmåga att hantera kris- och konfliktsituationer Övrigt: Tjänsten är på heltid med placering i Ånge.Skiftarbete. 2006 omsatte SJ AB 6 miljarder kronor.3 300 SJare arbetar för att tågresan ska vara enkel, bekväm och trygg.SJs eltåg är märkta med Bra Miljöval - de uppfyller världens tuffaste miljökrav.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringsadministrationen SJ
Teija Korhonen, Gruppchef
010-751 5670
Bitte Tomasson
010-751 8110
Carola Hillberg, Gruppchef
010-751 5305
Gun Wiik, Gruppchef
010-751 6574
Ulf Andersson, Gruppchef
010-751 6586
Bengt Mörk, Gruppchef
010-751 8117
Lena Radeberg, Gruppchef
010-751 6138
Om du har frågor om ansökningsverktyget vänligen kontakta Charlotta Källgren, HR admin
010-751 5561
Anders Berggren, Gruppchef
010-751 6177