Arbetsledare Contact Center, Callcenter i Ånge

Arbetsbeskrivning

Aldrig förr har så många valt tåget för sina resor till och från jobbet, under affärsresan och på fritiden som idag.SJ är Sveriges första och största tågoperatör - vi vill också vara Sveriges bästa.Därför söker vi nu dig som vill vara med och skapa det nya SJ. Arbetsledare Contact Center, callcenter Ånge 1 tjänst tillsvidare Affärsområde/avdelning: Division Försäljning, Contact Center Stationeringsort: Ånge Kort om affärsområde: SJ Contact Center inom SJ Försäljning är ett av Europas främsta contactcenter företag.Vår kärnverksamhet är försäljning av tågresor.Vi arbetar med den senaste tekniken och har ett av marknadens bästa försäljnings- och distributionssystem.Vi tar även hand om samtliga reklamationer för SJ AB.Varje år besvarar vi ca 3 miljoner samtal på tre orter i Sverige - Ånge, Tranås och Krylbo.Är underställd Chefen för Contact Center Ånge.Ansvarsområde Arbetsledaren är en del av ledningen för Contact Centret och har ansvar för att verksamheten utvecklas i enlighet med uppsatta mål för service och ekonomi.Arbetet innebär att aktivt delta i verksamheten som resesäljare till minst 10 %.Arbetsuppgifter och ansvar - Regelbundet sälja och kunna representera SJ i och utanför contact centret - Se och utveckla Contact Centrets lokala förutsättningar - Ta tillvara och utveckla resesäljarnas kompetens genom att jobba med säljcoachning och individuell uppföljning - Vara en förebild för resesäljarna - Ansvara för att resesäljarna får den information som krävs för att utföra ett gott arbete.- Leda och verka för aktivt deltagande på arbetsplats - Genomföra medlyssning inför medarbetarsamtal minst 1 gång/år - Leda och fördela arbetet så att gällande avtal och fastställda policies efterlevs.Utbildning - Lägst 3-årigt gymnasium Arbetslivserfarenhet - Erfarenhet av kvalificerat försäljningsarbete - Ledarerfarenhet Personliga egenskaper - God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på både svenska och engelska - Ytterligare språk- och ekonomikunskaper är meriterande - Social kompetens - Förmåga att prioritera - Förmåga att skapa förutsättningar för medarbetarna att utvecklas och göra ett bra arbete - Vilja vara synlig i organisationen - Vara förebild för sina medarbetare - Förmåga att motivera och entusiasmera sina medarbetare - Kännedom om SJ:s affärsideer, mål och strategier - Kännedom om marknad, omvärld och konkurrenssituation - Förmåga att ta ansvar för den egna enhetens mål och verksamhet - Samarbetsförmåga - Förmåga att hantera kris- och konfliktsituationer Övrigt: Tjänsten är på heltid med placering i Ånge.Skiftarbete. 2006 omsatte SJ AB 6 miljarder kronor.3 300 SJare arbetar för att tågresan ska vara enkel, bekväm och trygg.SJs eltåg är märkta med Bra Miljöval - de uppfyller världens tuffaste miljökrav.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringsadministrationen SJ

Teija Korhonen, Gruppchef
010-751 5670
Bitte Tomasson
010-751 8110
Carola Hillberg, Gruppchef
010-751 5305
Gun Wiik, Gruppchef
010-751 6574
Ulf Andersson, Gruppchef
010-751 6586
Bengt Mörk, Gruppchef
010-751 8117
Lena Radeberg, Gruppchef
010-751 6138
Om du har frågor om ansökningsverktyget vänligen kontakta Charlotta Källgren, HR admin
010-751 5561
Anders Berggren, Gruppchef
010-751 6177

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJ AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 12 december 2007
  • Ansök senast: 28 december 2007

Besöksadress

Vasagatan 10
None

Postadress

Centralplan 19
Stockholm, 10550

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010